اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار نقدی:

‌پستی دشمنان هنوز ‌ادامه دارد/ ترور دانشمندان ‌اوج ددمنشی استکبار است‌

خبرگزاری فارس: فرمانده بسیج مستضعفین کشور گفت: پلیدی و پستی دشمنان هنوز هم ادامه دارد و امروز با حمله به دانشمندان علمی و فناوری و به شهادت رساندن آنان قساوت و عداوت خود را با ملت قهرمان ایران ابراز می‌دارند.

‌پستی دشمنان هنوز ‌ادامه دارد/ ترور دانشمندان ‌اوج ددمنشی استکبار است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، سردار محمدرضا نقدی عصر امروز در نخستین همایش نیمکت‌های سوخته در شهرستان میانه از شهدای مظلوم دختران دانش‌آموز به عنوان بزرگ‌ترین سند رسوایی دشمنان نظام مقدس اسلامی نام برد.

وی اظهار کرد:‌ همه ما شاگردان مکتب شهیدان هستیم و این شهیدان هم شاگردان مکتب زینب کبری (س) هستند.

فرمانده بسیج مستضعفین کشور، از بمباران مراکز علمی و آموزشی که در دوران دفاع مقدس توسط رژیم بعثی عراق انجام می‌شد و باعث به شهادت رسیدن دختر بچه‌های مظلوم و بی‌گناه شد، به عنوان مهم‌ترین عامل شناساندن چهره کریه دشمن نام برد.

سردار نقدی با اشاره به فتوحات رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی افزود: دشمن بعثی کافر وقتی جرات رویارویی با رزمندگان پرتوان اسلام را نداشت با به شهادت رساندن زنان، کودکان و افراد غیرنظامی به ویژه دانش‌آموزان دختر مدارس انتقام‌جویی می‌کرد.

وی تصریح کرد: امروز در آستانه سی و چهارمین طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی و بیست و ششمین سالروز سالروز بمباران شهدای دانش‌آموز زینبیه میانه آن عروج خونین به تکریم افلاکیانی نشسته‌ایم که با شهادت در سنگر علم و دانش، عشق به وصال محبوب را به زیباترین صورت ممکن تفسیر کردند.

وی در ادامه به کلام نورانی رسول‌الله اشاره کرد و گفت: رسول خاتم در سخنان خود در خصوص شهدای راه علم فرمودند مرحبا به روح پاکی که از بدنی پاک و مطهر خارج شد، بشارت باد بر تو کرامت‌ها و نعمت‌هایی که هیچ چشمی ندیده و گوشی نشنیده است.

سردار نقدی تصریح کرد: آری صفحات نورانی هشت سال دفاع مقدس در برگ برگ خود حضور آگاهانه بانوان و دختران ایران اسلامی را ثبت کرده است که گاه در کسوت یک معلم، گاه در نقش دانش‌آموز، گاه مادر و گاهی همسر به امام و پیشوای خود اقتدا کرده و چه زیبا درس پیروی از ولی امر زمان خود را با خون پاک خود بر تابلوی کلاس تاریخ حک کردند.

وی گفت: یکی از اوراق زرین این کتاب مدرسه زینبیه میانه است که به عنوان کانون حمایت از رزمندگان اسلام در طول سال‌های دفاع مقدس در انسانیت و بصیرت چنان پیشتاز بود که صبر دشمنان ایران و اسلام را لبریز کرد تا با به خاک و خون کشیدن این مدرسه بار دیگر ددمنشی و عجز خود را در برابر اراده ملت مومن و ولایتمدار ایران یک بار دیگر به نمایش گذارد.

سردار نقدی اضافه کرد: پلیدی و پستی دشمنان هنوز هم ادامه دارد و امروز با حمله به دانشمندان علمی و فناوری و به شهادت رساندن آنان قساوت و عداوت خود را با ملت قهرمان ایران ابراز می‌دارند.

وی، اوج فریب و ریاکاری ادعاکنندگان حقوق بشر جوامع بین‌المللی را در سکوت در برابر این جنایت‌ها دانست و افزود: در مقابل این همه مظلوم‌کشی هیچ بیانیه‌ای از طرف سازمان‌های داعیه حقوق بشر در محکومیت به شهادت رساندن این دانش‌آموزان مظلوم صادر نشده است. 

سردار نقدی، بزرگ‌ترین درس شهدا را شهادت‌طلبی و خداخواهی عنوان و اضافه کرد: ملت فهیم و مجاهد ایران اسلامی با تمسک به آرمان شهدا و مکتب ائمه اطهار(ع) تا جهانی شدن اسلام ناب محمدی ایستادگی خواهد کرد.

دبیرستان دخترانه «زینبیه» و دبستان پسرانه «ثارالله» شهرستان میانه در روز 12 بهمن‌ماه سال 1365 توسط هواپیماهای متجاوز عراقی بمباران شدند.

در این حمله 33 دانش‌آموز و یک خدمتگزار به شهادت رسیدند.

به گزارش فارس، در دوران هشت سال دفاع مقدس، عراق 14 مدرسه در هشت استان کشور را بمباران کرد که 241 نفر به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/60002/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول