اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه عاشورا:

پیام شهدا همان بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه عاشورا گفت: همایش بین‌المللی نیمکت‌های سوخته فرصتی است تا مظلومیت عزیزان‌مان را نشان داده و پیام این شهدا که همان بیداری اسلامی است را به گوش ملل هسته از استکبار برسانیم.

پیام شهدا همان بیداری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، علی‌اکبر پورجمشیدیان بعد از ظهر امروز در نخستین همایش بین‌المللی نیمکت‌های سوخته با اشاره به اینکه در این همایش خانواده‌های شهدای دانش‌آموز از کشورهای اسلامی لبنان، فلسطین، افغانستان و عراق حضور دارند، اظهار داشت: شهدای زینبیه با علم به وقوع بمباران هواپیماهای عراقی با حضور در سر کلاس‌ها در مدرسه درس ایثار و شهادت به جهانیان آموختند.

وی ادامه داد: شهدای زینبیه و ثارالله از مظلوم‌ترین شهدای انقلاب اسلامی هستند.

پورجمشیدیان در ادامه به آگاهانه آمدن دانش‌آموزان میانه در سر کلاس‌های خود اشاره و خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان چند روز قبل از شهادت خویش با اهدای قلک‌های خودشان برای کمک به جبهه‌های حق علیه باطل نشان دادند، تمام کارهایی را که انجام می‌دهند، آگاهانه بوده و در روز شهادت نیز با وجود اینکه می‌دانستند، رژیم بعثی تهدید به بمباران شهرها کرده، اما با حضور در سر کلاس‌های خود به جهانیان درس ایثار و شهادت دادند.

وی تصریح کرد: سخن از رزمندگانی است که پابه‌پای دلاوران عرصه‌های جهاد، در سنگر علم و دانش با سلاح عفاف و حجاب پیام آزادگی خضرت زینب(س) را در گوش سنگین استکبار جهانی صدا زدند، چون زینب‌گونه بودن والاتر از جنات نعیم است.

پورجمشیدیان ادامه داد: فتوای کلام زینب نیز جز این نیست که زنان و دختران ایرانی در طول جنگ تحمیلی با پیروی از مکتب عاشورا پیام‌رسان آن حماسه‌های جاویدند.

فرمانده سپاه عاشورا عنوان کرد: رهروان سلاله حضرت زهرا(س) الگوهای بارزی هستند که می‌توان با تأسی از ایشان، گرداب‌های جنگ نرم امروزی که در کمین ماست به سلامت رسد.

وی یادآور شد: به راستی تربیت عاشورایی فرزندان جامعه اسلامی نویدبخش پرورش انسان‌هایی است که رهوران شهدای زینبیه، ثارالله و سایر شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهند بود.

پورجمشیدیان متذکر شد: همایش بین‌المللی نیمکت‌های سوخته فرصتی است تا مظلومیت عزیزان‌مان را نشان داده و پیام این شهدا که همان بیداری اسلامی است را به گوش ملل هسته از استکبار برسانیم.

دبیرستان دخترانه «زینبیه» و دبستان پسرانه «ثارالله» شهرستان میانه در روز 12 بهمن‌ماه سال 1365 توسط هواپیماهای متجاوز عراقی بمباران شدند.

در این حمله 33 دانش‌آموز و یک خدمتگزار به شهادت رسیدند.

به گزارش فارس، در دوران 8 سال دفاع مقدس عراق 14 مدرسه در 8 استان کشور را بمباران کرد که 241 نفر به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/60002/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول