اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

طرح باراک برای احداث دیوار حایل در قدس اشغالی

خبرگزاری فارس: روزنامه صهیونیستی«هاآرتص» از طرح وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای تکمیل ساخت دیوار نژادپرستانه حایل در قدس اشغالی خبر داد.

طرح باراک برای احداث دیوار حایل در قدس اشغالی

به گزارش خبرگزاری فارس، هاآرتص نوشت که «ایهود باراک» طرحی را برای تکمیل احداث دیوار نژادپرستانه حایل بین شهر قدس و شهرک «معالیه ادومیم» بویژه بین روستای الزعیم و منطقه «E-1» آماده کرده است.

این طرح وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی قرار است هفته آینده برای تصویب در اختیار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم قرار بگیرد.

این روزنامه نوشت که با اجرای این طرح ساکنان فلسطینی در خارج از منطقه شهرک‌نشینی E-1 باقی خواهند ماند.

یکی از گزینه‌هایی که وزارت جنگ رژیم‌صهیونیستی برای اجرای این طرح در نظر گرفته، جدا کردن کامل این روستا از اراضی فلسطینی و قرار دادن آن در محدوده حصارکشی مناطق تحت کنترل اسرائیل است. در صورتی که این طرح عملی شود، روستای «الزعیم» از جناح غربی در حصار دیوار حائل و از جناح شرقی توسط فنس‌کشی‌های امنیتی احاطه می‌شود و دسترسی به آن تنها از طریق یک ورودی امکان‌پذیر می‌شود و عملا این روستا در حصر قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش بخشی از دیوار حایل در منطقه الزعیم که هنوز تکمیل نشده است به طول 3 کیلومتر است و به دلیل وجود دیواری در این مکان، ساکنان روستای الزعیم اجازه ورود به قدس را ندارند.

منطقه «E-1» از جمله مناطقی است که شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در این منطقه باعث اعتراضات جهانی شده است اما این رژیم بدون توجه به خواسته‌های جهانی به توسعه شهرک‌‌ها ادامه می‌دهد.

این اقدام به بهانه جلوگیری از اقداماتی چون برپایی کمپ‌های اعتراضی فلسطینی‌ها در این منطقه انجام می‌گیرد. هفته گذشته گروهی از فعالان فلسطینی با برپایی چندین چادر در منطقه «باب‌الشمس»، به طرح‌های صهیونیست‌ها برای شهرک‌سازی در منطقه E-1 اعتراض کردند. روز گذشته نیز اقدام مشابهی در روستای «بیت‌الاقصی» در نزدیکی بیت‌المقدس انجام گرفت. هر دوی این تلاش‌ها با برخورد شدید ارتش اسرائیل مواجه شد.

در همین راستا «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چند روز پیش اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی در دولت وی هیچ گونه توقف شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس وجود نخواهد داشت و زمان این گونه امتیازدهی‌ها دیگر بسر آمده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول