اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل خبرگزاری فارس:

اصول‌گرایی افتخار خبرگزاری فارس است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: خبرگزاری فارس در جرگه 800 سایت برتر جهان بوده و این خبرگزاری تریبون شناخته شده نظام در ارائه یک روایت شیعی و ایرانی از تحولات منطقه و جهان است.

اصول‌گرایی افتخار خبرگزاری فارس است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از مرصاد، سید نظام‌الدین موسوی در رابطه با فعالیت سیستماتیک و تاثیرگذاری خبرگزاری‌های کشور در حوزه‌های مختلف داخلی و خارجی اظهار داشت: شرایط کنونی فعالیت بنگاه‌های خبری کشور به‌گونه‌ای است که محوریت با خبرهای داخلی کشور و براساس رویدادهای درون‌مرزی تعریف شده است؛ این موضوع از ابعاد مختلفی قابل بررسی است، در واقع این نحوه فعالیت می‌تواند یک نقطه قوت و در عین حال یک ضعف حرفه‌ای باشد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در رابطه با عملکرد خبرگزاری فارس افزود: با توجه به گذشت حدود 10 سال از شروع فعالیت خبرگزاری فارس و بررسی طیف‌های مختلف مخاطبان و تاثیرگذاری این خبرگزاری می‌توان آن‌را دارای جایگاه ویژه‌ای در میان خبرگزاری‌ها دانست، به‌گونه‌ای که با داشتن رنک سایت الکسای 11 در داخل کشور به جرات می‌توان آن‌را خبرگزاری نخست ایران دانست.

موسوی با اشاره به ضریب نفوذ و عمق تاثیر فارس در رویدادهای منطقه و جهان تصریح کرد: خبرگزاری فارس در جرگه 800 سایت برتر جهان است و با ارائه یک روایت ایرانی از آن‌چه که در منطقه و جهان می‌گذرد در واقع امتداد معنوی بینش انقلاب اسلامی در تشریح ماوقع دنیاست.

موسوی گفت: موارد ذکر شده در مورد موفقیت‌های فارس به‌هیچ عنوان به‌معنای نادیده گرفتن کاستی‌ها نیست و کاملا ضروری است که با یک نگاه کارشناسی دقیق و ابعاد مختلف فعالیت حرفه‌ای در حوزه خبرگزاری نقاط ضعف‌ها را به‌سرعت ترمیم و در راستای تعالی عملکرد مجموعه حرکت کرد. به‌عنوان مثال با راه‌اندازی و یا تقویت بخش زبان‌های خارجی خبرگزاری تاثیرگزاری مجموعه در حوزه برون مرزی را به‌شدت افزایش داد.

موسوی افزود: رتبه خبرگزاری فارس در کشورهایی مثل سوریه و افغانستان به ترتیب 35 و 25 است که اهمیت این مسئله با در نظر داشتن این موضوع که خبرگزاری فارس با زبان فارسی فعالیت می‌کند، بیش از پیش نمایان می‌شود و البته می‌توان نتیجه گرفت با راه‌اندازی و تقویت سرویس‌های انگلیسی، عربی، اردو و ... در خبرگزاری فارس می‌توان به یک تاثیرگزاری قابل ملاحظه دست یافت.

*فارس تریبون شناخته شده نظام در ارائه یک روایت شیعی و ایرانی از تحولات منطقه و جهان است

موسوی گفت: فارس با ارائه یک روایت شیعی و ایرانی از تحولات سیاسی منطقه و جهان در واقع تریبون شناخته شده نظام است که در خط مقدم جنگ نرم با تکیه بر صداقت در مقابل هجمه‌های گسترده رسانه‌ای دشمن ایستاده است.

وی در مورد تاثیرگزاری خبرگزاری فارس به واکنش امیر قطر در اجلاس نم اشاره کرد و گفت: این واکنش توسط امیر قطر در حالی بود که فارس خبر مورد اعتراض شیخ حمد را به نقل از یکی از خبرگزاری‌های خارجی منتشر کرده بود، اما وی این خبر را از کانال خبرگزاری فارس رصد کرده بود.

وی همچنین افزود: در سفری که به تازگی به کشور سوریه داشتیم متوجه تاثیرگذاری این رسانه مجازی در سطح منطقه شدیم به طوری که اکثر مسئولان و مقامات سوریه این خبرگزاری را می‌شناختند و خیلی از حزب‌ها و گروه‌ها اخبار آن را رصد می‌کردند که نشانگر فعالیت گسترده و پیچیده این خبرگزاری است.

* خبرگزاری فارس از نخستین افشاکنندگان ماهیت تروریستی معارضان سوری بود

مدیرعامل خبرگزاری فارس در پاسخ به سئوالی مبنی بر مهمترین تاثیر این خبرگزاری در رویدادهای اخیر منطقه گفت: خبرگزاری فارس تاثیر بسیار زیادی در افشای ماهیت واقعی دشمنانی که علیه حکومت سوریه در حال جنگ هستند، دارد.

وی افزود: خبرنگاران فارس با ترتیب دادن مصاحبه‌های رو در رو با خانواده‌های قربانیان حوادث سوریه و انتشار مستنداتی از جنایات در حال وقوع در این کشور اثبات کرد‌ه‌اند، که معارضان سوری نه تنها از جانب مردم سوریه نیستند بلکه به ظاهر آزادی‌خواهان و دموکرات‌هایی هستند که به نام دموکراسی به راحتی سرهای مردم بی‌دفاع را می‌برند و افراد را مورد تجاوزات جسمی قرار می‌دهند.

موسوی گفت: کشور سوریه دچار یک جنگ نیابتی شده است، جنگی که در آن آمریکا، اسراییل و غرب در حال گرفتن انتقام مقاومت از نظام سوریه هستند. شکی نیست که آمریکا با یک دوگانگی محرز در حالی که ادعای مبارزه با القاعده را دارد با تجهیز این گروه یک جنگ سازماندهی شده را علیه نظام با ثبات بشار اسد ترتیب داده است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس به سقوط پی در پی دیکتاتورهای منطقه اشاره کرد و گفت آمریکا از رقم خوردن منطقه به نفع ایران شوکه شده است و با به کارگیری تمام توان خود در سوریه به دنبال متعادل کردن موازنه و جبران مافات است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با تاکید بر عدم ورود این مجموعه به یارکشی‌ها و به دسته‌بندی‌های سیاسی گفت: مشی خبرگزاری فارس از ابتدا سیاسی نبوده است و قرار نیست از کسی تعریف و تمجید و یا انتقاد بی‌مورد داشته باشد.

موسوی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند فارس مواضع انتقادی را در برابر عملکرد دولت تشدید کرده است، گفت: رسالت خبرگزاری بر نقد مشکلات جامعه است، می‌توان در جواب اعتقاد این عده گفت در ماجرای فتنه 88 خبرگزاری فارس با تمام توان خود از دولت قانونی اصول‌گرا و برگزیده مردم حمایت کرد به دلیل آنکه تلاش دولت را در مسیر گفتمان مقام معظم رهبری و اهداف اصول‌گرایی می‌دید به همین دلیل عده‌ای به نگرش خود می‌گفتند فارس حمایت کننده دولت است.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر خبرگزاری فارس دولت را در بعضی از حوزه‌ها مورد نقد قرار می‌دهد، به عنوان مثال می‌توان به موضوع مطرح کردن مکتب ایرانی اشاره نمود، مساله‌ای که ابعاد آن با چارچوب‌های اصول‌گرایی منافات دارد و مورد نقد قرار می‌گیرد. همچنین گاهی برخی چالش‌های اجتماعی و اقتصادی از جمله مساله سکه، ارز و گرانی‌های پیش رو به وجود می‌آید که نیازمند کار و نقش آفرینی رسانه‌هاست و فارس نیز پس از نشست‌های کارشناسی به بررسی این موضوعات می‌پردازد.

موسوی خاطرنشان کرد: در رابطه با عملکرد دولت مباحث اجتماعی دیگری نیز مطرح شده است که حتی خبرگزاری دولت نیز به این مباحث ورود پیدا کرده است. نکته اصلی اینجاست که پرداختن به این مباحث و انتقادات به معنای زیرسوال بردن کلیت دولت نیست. کما اینکه مختص به دولت نیز نیست و همه دستگاه‌های کشور اعم از سایر قوا و نهادها را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام/2700/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول