اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتخابات اسرائیل – 43

حزب افراطی شاس رسما از نتانیاهو حمایت کرد

خبرگزاری فارس: پس از حزب «حبیت هایهودی» حزب «شاس» دیگر حزب راستگرای افراطی اسرائیل نیز رسما از نخست‌وزیری نتانیاهو در دوره آتی، حمایت کرد.

حزب افراطی شاس رسما از نتانیاهو حمایت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، حزب راستگرای افراطی «شاس» اسرائیل با انتشار کلیپ تصویری از «بنیامین نتانیاهو» به عنوان نخست‌وزیر آینده اسرائیل حمایت کرد.

در این قطعه تصویری «عاریه دری» یکی از رهبران حزب اولتراارتودوکس شاس به پای صندوق رأی می‌رود و برگه رأیی را به صندوق می‌اندازد که در یک سمت آن تصویر «بنیامین نتانیاهو» نسخت‌وزیر رژیم‌صهیونیستی نقش بسته است.

سپس دری بیان می کند که تنها رأی دادن به نمایندگان شاس و قرار گرفتن آن‌ها در کنار نتانیاهو است که می‌تواند وی را در مسیر سنت‌های یهودی قرار دهد.

این در حالی است که پیش از این هم دیگر حزب راستگرای افراطی یعنی «حبیت هایهودی» به رهبری «نفتالی بنت» از تداوم نخست‌وزیری نتانیاهو حمایت و از تصاویر وی در فیلم‌های تبلیغاتی خود استفاده کرده بود. هرچند که این امر با اعتراض ائتلاف «لیکود-بیتنا» به رهبری نتانیاهو و «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه مستعفی اسرائیل روبرو شد. این ائتلاف می‌گوید «حبیت هایهودی» قصد استفاده تبلیغاتی از نام نتانیاهو را داشته است.

انتخابات پارلمان نوزدهم اسرائیل روز سه‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود. نظرسنجی‌های انجام شده در فلسطین اشغالی از پیروزی نتانیاهو در این انتخابات حکایت دارد. پارلمان اسرائیل موسوم به «کنست» 120 کرسی دارد و 34 حزب برای ورود به آن با هم رقابت می‌کنند. حزبی که در این انتخابات بیشترین کرسی‌ها را از آن خود کند، از سوی «شیمون پرز» رئیس رژیم‌صهیونیستی مسئول تشکیل کابینه جدید اسرائیل می‌شود.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول