اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عراق گذرگاه‌های مرزی خود با سوریه را از فردا بازگشایی می‌کند

خبرگزاری فارس: وزارت کشور عراق اعلام کرد گذرگاه طریبیل در مرز با اردن دیروز شنبه بازگشایی شد و گذرگاه‌های الولید و ربیعه در مرز با سوریه از فردا دوشنبه بازگشایی می‌شود.

عراق گذرگاه‌های مرزی خود با سوریه را از فردا بازگشایی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت کشور عراق اعلام کرد که گذرگاه‌های الولید و ربیعه در مرز با سوریه از فردا دوشنبه بازگشایی می‌شوند. این در حالی است که گذرگاه طربیل در مرز با اردن دیروز شنبه بازگشایی شد.

«عصام صالح الحلو» مدیر کل امور مرزی در وزارت کشور عراق امروز یکشنبه اعلام کرد که این وزارت تصمیم گرفته تا گذرگاه‌های الولید و ربیعه در مرز سوریه را فردا دوشنبه بازگشایی کند به خصوص اینکه دیگر دلیلی برای بسته نگه داشتن آن‌ها نیست.

وی افزود که عبور و مرور مردم و تجار به حالت طبیعی خود بازخواهد گشت.

وی تصریح کرد: دیروز شنبه شاهد بازگشایی گذرگاه طریبیل در مرز با اردن بودیم و 350 کامیون حامل مواد غذایی و بهداشتی از آن عبور کردند.

دولت عراق گذرگاه‌های الولید و ربیعه با سوریه را در تاریخ سیزدهم ماه جاری میلادی و گذرگاه طریبیل با اردن را در تاریخ نهم همین ماه بنا به دلایل امنیتی مربوط به تظاهراتی که اخیرا در شهرهای الرمادی و الفلوجه برگزار و شرکت کنندگان در آن خواستار اصلاحات سیاسی و آزادی زندانیان شدند، بست.

این دو شهر در مسیر جاده اصلی قرار دارد که عراق را به اردن و سوریه متصل می‌کند.

دولت عراق تظاهرات کنندگان را متهم کرده بود که در تردد وسائل نقلیه در بزرگراه بین‌المللی که این کشور را با اردن و سوریه مرتبط می‌سازد، مشکل ایجاد کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول