اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سران عشایر بصره: ترکیه و عربستان در مسائل عراق دخالت نکنند

خبرگزاری فارس: تعدادی از سران عشایر استان بصره بر حمایت از تظاهرات مسالمت آمیز و مخالفت با طایفه گرایی و نیز لزوم خودداری برخی کشورهای منطقه به ویژه ترکیه و عربستان در مسائل عراق تاکید کردند.

سران عشایر بصره: ترکیه و عربستان در مسائل عراق دخالت نکنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عراق، تعدادی از سران عشایر استان بصره واقع در جنوب عراق با برگزاری کنفرانس در مرکز این شهر بر حمایت از تظاهرات مسالمت آمیز و مخالفت با طایفه گرایی و نیز لزوم خودداری برخی کشورهای منطقه به ویژه ترکیه و عربستان در مسائل عراق تاکید کردند.

محمد زغیر یکی از سران عشایر بصره گفت: هدف از کنفرانس امروز، تاکید بر حمایت از هرگونه تظاهرات مسالمت آمیز و درخواست‌های  قانونی بود که به نفع عراق است.

وی لغو ماده چهار قانون اساسی موسوم به قانون تروریست و نیز هیئت دادخواهی و عدالت را به نفع عراق ندانسته و اظهار داشت: این مواد قانونی نیازمند اصلاح و اجرای بی طرفانه است نه اینکه به طور کلی لغو شوند.

شیخ زغیر با اعلام همبستگی با تظاهراتی که هدف از آن درخواست ارائه خدمات و احقاق حقوق مردم است، مخالفت جدی خود را با هرگونه تظاهراتی که در راستای تلاش برای سرنگونی نظام حاکم و یا لغو قانون اساسی صورت می‌گیرد، اعلام کرد.

وی تاکید کرد: عشایر بصره از هرگونه تظاهراتی که رویکرد ملی داشته و به نفع مردم و کشور است، حمایت می‌کنند به این شرط اینکه تظاهرات کنندگان مطیع یک طرف مشخص و علیه یک طرف دیگر نباشند.

شیخ زغیر افزود: ما به عنوان سران عشایر در تلاش برای وحدت عراق و مقابله با تروریست و کشورهایی هستیم که حاکمیت و ثبات عراق را هدف قرار داده‌اند.

ترکیه در تلاش است عراق را به خانه اول بازگرداند

وی با بیان اینکه آنها با لغو ماده چهار موسوم به قانون تروریست در ارتباط با مجازات مجرمانی که دستشان به خون عراقی‌ها آلوده است، مخالف هستند، افزود: ترکیه در راستای منافع خود، در تلاش برای تجزیه عراق و بازگرداندن آن به خانه اول است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول