اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

انقلاب اسلامی قدرت تشیع را به جهانیان نشان داد

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: انقلاب اسلامی ایران قدرت تشیع را به رخ جهانیان کشید و همین امر سبب شد دشمنان به توان بالای مکتب اهل بیت(ع) پی ببرند و در صدد مقابله با آن برآیند.

انقلاب اسلامی قدرت تشیع را به جهانیان نشان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری امشب در مراسمی که به مناسبت محکومیت حوادث تروریستی پاکستان و کشتار شیعیان این کشور در مسجد رفعت قم برگزار شد ابراز کرد: تمام جنایاتی که در طول تاریخ اسلام شاهد آن بوده‌ایم از آتش سقیفه برخاسته‌اند.

وی افزود: همان آتش کینه بعدها خیمه اهل بیت امام حسین(ع) را سوزاند و ایشان را آواره کرد و بعدها به جان دیگر شیعیان افتاد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه همان شمشیری که بر فرق علی(ع) ضربت وارد کرد سر امام حسین(ع) را در روز عاشورا برید گفت: این شمشیر کینه همان آتشی است که امروز در جان شیعیان بحرین، پاکستان و سایر کشورها افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران قدرت تشیع را به رخ جهانیان کشید و همین امر سبب شد دشمنان به توان بالای مکتب اهل بیت(ع) پی ببرند و در صدد مقابله با آن برآیند.

مدیریت عالی امام خمینی(ره) آرامش را در کشور برقرار کرد

صالحی خوانساری با اشاره به مدیریت عالی امام خمینی(ره) در ایجاد آرامش داخلی و بر جا نشاندن اشرار خارجی بیان داشت: سیاست‌مداران غربی این مسئله را بارها مورد تاکید قرار داده و از قدرت تشیع در تعجب مانده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: این اسلام شیعی و اهل بیت است که خواب خوش را از چشم دشمنان ربوده و همین قدرت نیز سبب شده است دشمنان اسلام ناب فجایع تروریستی مانند آنچه اخیراً در پاکستان رخ داد را ساماندهی کنند و در یک حمله بیش از 100 نفر از شیعیان این کشور را به شهادت برسانند و 200 نفر دیگر را زخمی کنند.

وی اضافه کرد: سرکوب شیعیان در بحرین تنها به جرم پیروی مردم این کشور از امیرالمؤمنین(ع) بوده و دارا بودن فرهنگ مهدوی توسط شیعیان عامل اساسی این تهاجمات وحشیانه علیه پیروان مکتب ناب اهل بیت(ع) است.

اتحاد میان مسلمانان از ضروریات امروز است

صالحی خوانساری با اشاره به کمک برخی از سران کشورهای مسلمان نما به عاملان حوادث تروریستی علیه شیعیان عنوان داشت: در این شرایط نیازمند اتحاد میان همه مسلمانان هستیم زیرا اختلاف ضررهای فراوانی به کشورهای اسلامی وارد می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: سران کشورهای مسلمان با یکدیگر متحد نبوده و غیر از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نمی‌توان کسی را از میان آنان یافت که قدرت و حکومت را تنها برای پیشبرد اسلام بخواهند و خود را در نظر نداشته باشند.

مظلومیت شیعه هر روز بیشتر می‌شود

وی با بیان اینکه خداوند به زودی انتقام خون شهدای مظلوم شیعه را خواهد گرفت گفت: خون‌های زیادی از مظلومان تاریخ بر زمین ریخته شده و شیعیان هر روز مظلوم‌تر از گذشته هستند بنابراین باید با یکدیگر متحد شده و در مقابل دشمنان دین و مذهب بایستند.

صالحی خوانساری با بیان اینکه به گفته بزرگان آتش سقیفه عامل جنایات بعدی در عالم بوده است تصریح کرد: این قضیه آبشخور فجایع بسیار بعد از خود بوده است.

انتهای پیام/78004/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول