اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 6 مشهد خبر داد

اجرای فاز دوم پارک خطی صدمتری در سال آینده

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 6 مشهد گفت: فاز دوم پارک خطی صدمتری، شهید رستمی و بوستان بزرگ انصار در سال آینده اجرایی می‌شود.

اجرای فاز دوم پارک خطی صدمتری در سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شهرام کریمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از احداث دو بوستان وسیع رجا و نصرت در ناحیه سه این منطقه که شامل بخش اعظم محدوده کم ‌برخوردار است، با رایزنی‌های شهرداری زمین 6 هکتاری شهرک انصار از آستان قدس رضوی تملک و پس از طی مراحل مقدماتی طراحی و احتسابات مالی آغاز به کار کرده‌ایم.

وی از کمبود فضای سبز در شهرک بزرگ شهید رجایی با جمعیتی بالغ بر 150 هزار نفر سخن گفت و خاطر نشان کرد: به محض افزوده شدن این شهرک اقماری به محدوده خدماتی منطقه 6 شهری، طرح تملک، طراحی و احداث بوستان 10 هکتاری رجا توسط منطقه صورت گرفت و پس از سه سال به طور کامل افتتاح گردید.

شهردار منطقه 6 مشهد به بهره‌برداری از بوستان نصرت در سال 86 اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط ویژه، جمعیت جوان و رو به رشد این شهرک، همچنین درخواست‌های مکرر ساکنان در نظرسنجی سال گذشته، رویکرد افزایش سطح فضای سبز قسمت‌های کم برخوردار در دست بررسی است.

کریمی تعاملات صورت گرفته جهت توسعه فضای سبز قسمت‌های حاشیه شهر را مثبت ارزیابی کرد و افزود: پیوستن 6 هکتار دیگر از اراضی آستان قدس در شهرک انصار گام اساسی در این راستا است.

وی با ذکر مقایسه‌ای از توسعه سرانه بوستان‌ها از گذشته تصریح کرد: با احداث دو فاز پارک خطی 22بهمن (شهید رستمی کنونی)، پارک اقاقیا، فضای سبز بازار حافظ و بازپیرایی 2000 مترمربع از  بوستان رجا و 9000 مترمربع در حاشیه بوستان 20 هکتاری نصرت در مجموع 64 هزار مترمربع فضای سبز، تقدیم شهروندان منطقه  شده است که در سال جاری با 10 هزار مترمربع افزایش نسبت به سال قبل توسعه داده‌ایم.

کریمی به کمبود فضای وسیع در سطح منطقه برای احداث بوستان اشاره کرد و یادآور شد: با محدودیت‌های ملکی موجود، رویکرد منطقه 6 بر توسعه سرانه سبز با احداث پارک‌های خطی قرار گرفته است، چنانچه در امسال با اجرای چهار پارک خطی در حاشیه بولوار شهید رستمی، صدمتری، شهرک شیرین و شهید باهنر در وسعتی حدود 60 هزار مترمربع را شامل می‌شود.

وی از اجرای فاز دوم پارک خطی صدمتری، شهید رستمی و بوستان بزرگ انصار در سال آینده سخن گفت و ابراز امیدواری کرد: بالغ بر 100 هزار مترمربع بر فضای سبز منطقه 6 تا پایان سال 92 افزوده می‌شود.

انتهای پیام/70002/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول