اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس هیئت سوارکاری همدان خبر داد

سوارکاری همدان در بین برترین‌های اسب‌سواری کشور

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت سوارکاری همدان گفت: سوارکاران استان همدان از نظر حضور از مسابقات مختلف کشور و همچنین کسب عناوین قهرمانی در بین برترین سوارکاران کشور قرار دارند.

سوارکاری همدان در بین برترین‌های اسب‌سواری کشور

سید وحید برقعی امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در چند سال اخیر جوانان استان همدان در دو بخش بانوان و آقایان به رشته مفرح سوارکاری تمایل زیادی پیدا کرده‌اند و همین امر باعث شده تا امسال در بخش آموزش و ایجاد مدارس سوارکاری در سراسر استان به موفقیت‌های زیادی دست یابیم.

این مسئول افزود: استان همدان در زمینه پرورش اسب سابقه 40 ساله‌ای دارد و در این مدت در رشته پرس به موفقیت زیادی در ادوار مختلف رسیده است.

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان ادامه داد: با علاقه‌مندی که در چند سال اخیر از سوی جوانان در سطح استان به وجود آمده قطعاً در مسابقات مختلف رشته پرش عناوین درخور کشوری به دست خواهد آمد.

وی تصریح کرد: کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی کشور و کسب مقام نخست در لیگ امید قهرمانی باشگاه‌های کشور از عناوین کسب شده در سال 91 توسط سوارکاران استان محسوب می‌شود.

* برگزاری مسابقات کورس بهاره در ارگ نوشیجان ملایر

به گفته برقعی حضور 200 سوارکار رده مبتدی تا حرفه‌ای آمار چشمگیری در رشته سوارکاری استان همدان در بین استان‌های کشور محسوب می‌شود که امیدواریم در سال آینده با تشکیل مدارس سوارکاری و استفاده از تجارب مربیان ارزشمند استان این تعداد افزایش یابد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ورزشی فارس همدان مبنی بر میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این رشته در سطح استان تصریح کرد: در حال حاضر در سطح شهر همدان شش باشگاه فعال با سرمایه‌گذاری 100 درصد بخش خصوصی در زمینه پرورش اسب و همچنین آموزش سوارکاران حرفه‌ای فعالیت دارند.

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر در شهر صالح‌آباد مرکز پرورش اسب ترکمن  و در شهرستان رزن یک مرکز پرورش اسب اصیل ایران و عرب وجود دارد، اذعان داشت: در شهرستان ملایر نیز یک باشگاه سوارکاری وجود دارد که وجود همه این مراکز نشانگر رشد رشته مفرح سوارکاری در سطح استان همدان است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با هماهنگی به عمل آمده با کمیته مسابقات فدراسیون سوارکاری کشور در سال آینده مسابقات کورس بهاره را در نزدیک ارگ باستانی نوشیجان ملایر برگزار می‌کنیم که برای نخستین بار این اتفاق مهم ورزشی در سطح استان همدان و غرب کشور انجام خواهد شد.

انتهای پیام/2499/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول