اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خبر داد

فوت 116 نفر در تصادفات درون شهری آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در 9 ماهه سال جاری 116 نفر در تصادفات درون شهری استان فوت کرده‌اند.

فوت 116 نفر در تصادفات درون شهری آذربایجان‌غربی

یحیی شرفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در 9 ماه سال جاری 116 نفر در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست داده‌اند، که 71 نفر از این تعداد کشته تصادفات، عابران پیاده هستند.

وی افزود: 30 هزار و 301 فقره جریمه به رانندگان متخلف در 9 ماه سال جاری صادر شده که توسط دوربین‌های مدار بسته پلیس در استان بوده است.

شرفی با بیان اینکه عدم استفاده عابران پیاده از پل‌‌های روگذر و رعایت ‌نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی برخی عابران پیاده از عمده دلایل کشته ‌شدن عابران پیاده در تصادفات است، تاکید کرد: شهروندان سعی کنند از محل‌های عبور خط کشی ‌شده و پل‌های عابر پیاده‌رو گذر استفاده نموده و قوانین و مقررات عبور و مرور را رعایت کنند تا آسیبی به آن‌ها نرسد.

وی با بیان مهم‌ترین عوامل تصادفات رانندگان، گفت: عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم عبور و حرکت با دنده عقب توسط رانندگان از مهم‌ترین عوامل تصادفات در استان است که با برگزاری منظم جلسات تحول راهور در شهرستان‌ها، ارتقای آگاهی‌های مردم در زمینه قوانین راهنمایی و رانندگی و تشدید برخورد با متخلفان از جمله اموری است که با توجه به آن می‌توان تصادفات را کاهش داد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به صدور 30 هزار و 301 فقره جریمه به رانندگان متخلف استان، اذعان داشت: افزایش احساس مسئولیت و انگیزه و توان کارکنان به همراه بهره‌گیری از دانش مدیریت در جهت بهبود عملکرد از اولویت‌های فرماندهی انتظامی استان در سال جاری جهت کاهش تلفات رانندگی است.

شرفی با بیان اینکه کاهش تصادفات در دستور کار ناجا قرار دارد، تأکید کرد: در راستای کاهش تصادفات در سال ‌جاری 60 مورد کلاس آموزشی در استان پیرامون نحوه پیشگیری از وقوع تصادفات با هماهنگی معاونت اجتماعی در مدارس و مساجد با حضور کارشناسان پلیس راه و راهور برگزار شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: امیدواریم با تلاش بی‌وقفه نیروهای انتظامی استان و مشارکت مردمی شاهد کاهش خسارات و تلفات ناشی از تصادفات در استان باشیم.

انتهای پیام/61012/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول