اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فعال اقتصادی:

تولید‌کنندگان به جای گلایه به فکر افزایش تولیدات داخلی باشند

خبرگزاری فارس: فعال اقتصادی در زمینه تجهیزات سرمایشی و گرمایشی گفت: مشکلات اقتصادی در مسیر فعالیت بخش‌های تولیدی در سطح کشور گذرا است، بنابراین تولید‌کنندگان به جای گلایه کردن از توان خود برای افزایش تولیدات داخلی استفاده کنند.

تولید‌کنندگان به جای گلایه به فکر افزایش تولیدات داخلی باشند

جواد قلیجی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و تأسیسات سرمایش و گرمایشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان دولت در حد توان خود به واحد‌های تولیدی موجود در سطح کشور برای افزایش تولیدات داخلی کمک و حمایت می‌کند، اظهار کرد: تولید‌کنندگان باید از ظرفیت‌های خود در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب برای اجرایی شدن شعار امسال تلاش کنند.

این فعال اقتصادی و تولید‌کننده مخازن آب با بیان اینکه این شرکت در راستای تولید تجهیزات سرمایشی فعالیت می‌کند و محصولات این شرکت از تولیدات فصلی است، ادامه داد: مخازن آب از تولیدات این شرکت است و مخازن آب در فصل تابستان به میزان بسیاری خریداری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مواد اولیه مورد نیاز برای تولید مخازن آب تولید شده در این شرکت داخلی است، تصریح کرد: تولیدات و محصولات این شرکت به کشور‌های عراق و افغانستان صادر می‌شود و صادرات تولیدات این شرکت به خارج از کشور در فصل تابستان افزایش پیدا می‌کند.

قلیجی با اشاره به اینکه تحریم‌های حاکم بر کشور نباید بر اراده تولید‌کنندگان داخلی تأثیر داشته باشد، اضافه کرد: نوسانات بازار ارز و دلار در راستای فعالیت تولید‌کنندگان داخلی بی‌تأثیر نیست اما تمام این موارد و مشکلات اقتصادی موجود در مسیر فعالیت بخش‌های تولیدی در سطح کشور گذرا است.

وی با بیان اینکه تولید‌کنندگان داخلی ایرانی هستند و در راستای تولید محصولات و کالا‌های ایرانی فعالیت می‌کنند و تمام این افراد به ایرانی بودن و فعالیت‌های خود در راستای تولیدات داخلی افتخار می‌کنند، تأکید کرد: ایران کشوری است که برای تولید کالا‌های داخلی وابستگی‌هایی به خارج از کشور دارد.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند مدعی تولید کالا‌های داخلی خود بدون وابستگی به خارج باشد، افزود: تمام کشور‌ها برای تولیدات خود به صورت زنجیره‌وار به یکدیگر وابسته‌اند و تمام مشکلات و چالش‌های موجود در مسیر فعالیت‌های دولتی مقطعی و گذرا است و تولید‌کنندگان موجود در سطح کور باید به جای گلایه کردن از توان خود برای افزایش تولیدات داخلی استفاده کنند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری از نظر افزایش تولیدات داخلی و صادرات محصولات تولیدی خود به خارج از کشور دارای توانمندی‌های بسیاری است.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول