اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میانه:

توسعه ورزش جوانان را آسیب‌های اجتماعی دور نگه می‌دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار میانه گفت: توسعه ورزش و جذب جوانان در این زمینه آنها را از آسیب‌های اجتماعی دور نگه می‌دارد.

توسعه ورزش جوانان را آسیب‌های اجتماعی دور نگه می‌دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، تقی خلفاپور صبح امروز در نشست ورزشکاران کوهنورد این شهرستان اظهار کرد: اگر زمینه برای ورزش و تفریحات سالم در جامعه فراهم نباشد، برخی از جوانان خواه ناخواه به سمت دام‌هایی که دشمن برای انحراف آنها پهن می‌کند، گرفتار خواهند شد.

وی در ادامه فراهم کردن زمینه بروز نگرش و انگیزه نوجوانان و جوانان به ورزش را سبب جذب آنها به این تفریح سالم دانست و گفت: کوهنوردی و کوهپیمایی از جمله ورزش‌های کم‌هزینه، مفرح و نشاط‌ آور هستند که می‌تواند جامعه را به سوی نشاط و سلامت راهنمایی کند.

فرماندار میانه، توجه آموزش و پرورش و آموزش عالی به ورزش‌هایی  از جمله کوهنوردی خواستار شد و تاکید کرد: این ورزش باید در بین جوانان ترویج یابد.

خلفاپور، ساماندهی کوهنوردی میانه مهم ارزیابی کرد و با توجه به علاقه مردم این منطقه به این ورزش گفت: باید با برنامه‌ریزی و بسترسازی مناسب در این خصوص، راه را برای توسعه کوهنوردی فراهم کرد.

فرماندار میانه تاکید کرد: با توجه به اینکه مقوله ورزش به طور ذاتی با مقوله جوانان مرتبط است، از این رو هر اقدام برای توسعه و ارتقاء فعالیت‌های ورزشی، خدمتی بزرگ برای جوانان هم محسوب می‌شود.

وی، نهادینه کردن ورزش کوهنوردی در میانه را مورد تاکید قرار داد و گفت: این رشته ورزشی باید بین مردم به خصوص دانش‌آموزان و دانشجویان جا افتاده و به عنوان ورزش همگانی مورد توجه قرار گیرد.

خلفاپور افزود: کوهنوردی نه تنها ورزشی است که باعث تقویت جسم می‌شود بلکه مفرح روح هم است، در واقع جسم و روح همزمان با هم تقویت شده و باعث می‌شود آدمی در مقابل بسیاری از ناملایمات و سختی‌های زندگی ایستادگی و مقاومت کند.

وی تصریح کرد: امروزه ثابت شده که ورزش کوهنوردی یکی از ضروریات زندگی بشر است، ورزش کردن نه تنها به افزایش آمادگی جسمانی می‌انجامد بلکه برای تقویت روح و روان نیز مفید است.

انتهای پیام/60001/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول