اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های قم:

حمله به دانشگاه حلب مقاومت جوانان سوری را تقویت می‌کند

خبرگزاری فارس: شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم با صدور بیانیه‌ای حادثه تروریستی در دانشگاه حلب سوریه را محکوم کرد.

حمله به دانشگاه حلب مقاومت جوانان سوری را تقویت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این بیانیه آمده است: فاجعه تروریستی شهادت بیش از 80 نفر از دانشجویان شهر مقاوم حلب در سوریه، بار دیگر آزمونی شد برای نشان دادن ماهیت واقعی مدعیان دموکراسی و حقوق بشر در سوریه و حامیان غربی و عربی آنان. در حالی که برابر همه قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی مراکز علمی و دانشگاهی، از مصونیت ضمنی در برابر تهاجم برخوردارند، تروریست‌های سلفی وارداتی و دست‌پرورده‌های سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی غرب با این جنایت در واقع از نمایندگان اصلی فرهنگ و اندیشه ملت سوریه یعنی دانشجویان انتقام گرفتند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم ضمن محکومیت این حادثه تروریستی، نکاتی را در این خصوص یادآور می‌شویم:

1. مقاومت دو ساله ملت و ارتش سوریه در برابر تروریسم وارداتی توانسته است همه معادلات از پیش تعیین شده سیاستمداران پشت پرده این حوادث که مجموعه‌ای از استکبار غرب با همراهی ارتجاع منطقه است را رسوا کرده و با وجود بهره‌مندی جبهه استکبار از توپخانه عظیم رسانه‌ای و طرح‌های گسترده امنیتی و عملیات روانی به تدریج آنها را وادار به دست زدن به اقدامات این چنینی کرده است.

2. بدون شک هدف اصلی استکبار از این تهاجم گسترده ایجاد فرسایش روانی و تسلیم کردن ملت سوریه و در نهایت در هم شکستن محور مقاومت علیه صهیونیسم بین‌الملل است؛ هدف قرار دادن دانشگاه‌ها با نیت ایجاد رعب و وحشت در میان دانشجویان و دانشگاهیان و حذف سرمایه‌های انسانی آینده سوریه است. چرا که دشمنان سوریه به خوبی دریافته‌اند ملتی که جوانان آن باور به مقاومت را عملاً تجربه کنند در آینده نیز هیچ گاه تسلیم نخواهد شد.

3. اکنون که عقاید سست سلفی و شعارهای آزادی بخشی و حقوق مردم دست مایه اقدامات تروریستی قرار گرفته ولی نتوانسته منافع استکبار را فراهم کند و نیات و عملکرد طرفین فتنه در سوریه روشن و آشکار شده است بر همه نخبگان جهان به خصوص نخبگان دنیای اسلام اعم از نخبگان فرهنگی و سیاسی و صاحبان رسانه فرض است تا با استفاده از فرصت تجدید ناپذیر فعلی در این خصوص روشنگری کنند.

4. همانگونه که مسئولان نظام جمهوری اسلامی در مسائل مشابه جهان اسلام مانند قضایای بحرین، لبنان و فلسطین بارها اعلام کرده‌اند، معتقدیم تنها راه حل بحران در این کشورها راهبرد هر شهروند یک رای و برگزاری انتخابات ملی است لذا از صاحبان اندیشه و قلم و اصحاب رسانه می‌خواهیم با مطرح کردن همان شعار دموکراسی که بهانه ایجاد چنین فتنه‌ای در سوریه شده است ضمن خنثی کردن تبلیغات دشمنان مقاومت آنان را وادار به پذیرش حقوق ملت سوریه کنند.

در پایان این بیانیه خاطرنشان شده است: بار دیگر جنایت حمله تروریستی به دانشگاه حلب که منجر به شهادت ده‌ها نفر از دانشگاهیان و دانشجویان شد را محکوم کرده و ضمن عرض تسلیت به ملت به ویژه جامعه علمی و دانشجویان سوریه، آنها را به ادامه راه شهدای مقاومت توصیه می‌کنیم.

انتهای پیام/2258/ت/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول