اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

بنیه مالی برای تبلیغ بین‌المللی تشیع تقویت شود

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: برای موفقت در تبلیغ بین‌المللی مکتب اهل بیت(ع) ابتدا باید بنیه مالی تبلیغ بین‌المللی را تقویت کنیم زیرا کشورهای دیگر بودجه خاصی برای این منظور دارند.

بنیه مالی برای تبلیغ بین‌المللی تشیع تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه با اشاره به رسالت جهانی حضرت محمد(ص) اظهار کرد: همگان می‌توانند از معارف نابی که توسط ایشان عرضه شد استفاده کنند و مبلغان امروز هم باید همین سیره و روش را در پیش بگیرند.

مبلغان دینی به شرایط دوران آشنا باشند

وی افزود: یک مبلغ دینی باید به شرایط روزگار خویش عالم باشد و در این راستا معاونت بین‌الملل حوزه‌های علمیه نیز به دنبال راه حل‌های مناسب بوده و گام‌های مثبتی نیز برداشته است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم مشکلاتی که طلاب و روحانیون در گذشته برای آموزش زبان‌های خارجی داشتند را مورد توجه قرار داد و گفت: محدودیت‌های زیادی که در آن دوران برای این کار در نظر گرفته می‌شد شاید از نقشه‌های دشمنان بوده باشد تا روحانیون شیعه نتوانند سخن خود را به گوش جهانیان برسانند.

وی ادامه داد: امروز مردم در کشورهای مختلف تشنه حقایق ناب هستند و در این زمینه قدرت ارتباط با ملل مختلف می‌تواند موجب تأثیرگذاری دو چندان شود.

کم‌کاری در گذشته عامل مشکلات امروز است

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم کم‌کاری در گذشته را عامل مشکلات تبلیغ بین‌المللی در شرایط کنونی دانست و خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ما است که برنامه‌ریزی صحیح برای گشودن این قفل‌ها داشته باشیم و به تدریج در هر مرحله پیروز شویم.

وی ادامه داد: در این مسیر ابتدا باید بنیه مالی تبلیغ بین‌المللی را تقویت کنیم؛ کشورهایی چون عربستان سعودی بخشی از درآمدهای نفتی خود را برای تبلیغ دینی هزینه می‌کند و در کشور ما نیز مسئولان باید این امر را جزو اصول مسلم قانونی قرار دهند تا هر سال مشکلات مالی برای تبلیغ جهانی تشیع به وجود نیاید.

علوی گرگانی با تاکید بر تربیت صحیح مبلغان بین‌المللی بیان داشت: در مرحله سوم باید از کارشناسان پرورش یافته بهره‌برداری درست داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: تدارک روابط بین‌المللی گسترده با کشورهای خارجی و اعزام مبلغ به این مناطق تأثیر فراوانی دارد زیرا این افراد علاوه بر انجام وظیفه یعنی نشر معارف شیعی به تربیت مبلغان بیشتر برای این عرصه روی می‌آورند.

انتهای پیام/78004/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول