اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم:

به کارگیری ابزارهای هنری در تقویت ارزش‌های دینی موثر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای قم گفت: به کارگیری ابزارهای هنری و خلق آثار هنری جذاب در موضوعات دینی سبب تقویت باورها و ارزش‌های دینی می‌شود.

به کارگیری ابزارهای هنری در تقویت ارزش‌های دینی موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری پنجمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین، بهرام محمدی‌نیا با بیان اینکه نماز و نیایش دو مقوله مهم دینی هستند اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌هایی همچون جشنواره نماز و نیایش می‌تواند در برجسته کردن این دو مقوله مهم دینی نقش مهمی داشته باشد.

وی تصریح کرد: اینگونه جشنواره‌ها در توسعه و نهادینه کردن فرهنگ نماز و نیایش بسیار موثر است و باعث تشویق و ترغیب هنرمندان و ارتقاء سطح فرهنگ و بینش هنری و تقویت باور‌ها و ارزش‌های دینی به ویژه مقوله نماز و نیایش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای قم با بیان اینکه به کارگیری ابزار‌های هنری و خلق آثار هنری جذاب در موضوعات دینی سبب تقویت باورها و ارزش‌های دینی می‌شود تصریح کرد: به عنوان مثال یک فیلم یا یک عکس می‌تواند دنیایی از معارف دینی را نشان دهد و این معارف نسل به نسل انتقال داده شود که ما نمونه‌هایی از آنها را امروزه به خصوص از دوران دفاع مقدس شاهد هستیم.

محمدی‌نیا بیان داشت: اینگونه جشنواره‌ها سبب تقویت گرایش‌های دینی هنرمندان می‌شود و همین امر سبب رشد فضائل اخلاقی و تشویق و ترغیب آنان به گام برداشتن در مسیر معارف دینی می‌شود.

وی نقش رسانه‌ها را در ترویج فرهنگ نماز و نیایش مفید دانست و ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌هایی که رسانه‌ها به خصوص در بعد اطلاع‌رسانی دارند باید از این ظرفیت‌ها در گسترش فرهنگ نماز و نیایش و تقویت مبانی فرهنگ عمومی مبتنی بر ارزش‌ها و باورهای دینی بهره گرفت.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول