اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌‌همدانی:

علما در برابر مخالفان اسلام ساکت ننشستند/ طلبگی پرفضیلت‌ترین شغل

خبرگزاری فارس: آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: علمای اسلام در برابر کسانی که با اسلام به مخالفت برخاستند آرام نبودند و ساکت ننشستند و بنده هیچ شغلی را به اندازه طلبگی پرفضیلت‌تر و پربرکت‌تر نمی‌دانم.

علما در برابر مخالفان اسلام ساکت ننشستند/ طلبگی پرفضیلت‌ترین شغل

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مرجع عالیقدر شیعیان جهان صبح امروز در جمع طلاب و روحانیون استان بوشهر اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی از هیچ قشری به اندازه علما تمجید نشده برای اینکه علما در جامعه بسیار نقش‌آفرین هستند و وظایف سنگینی هم دارند.

وی با بیان اینکه علما در زندگی دو مرحله طلبگی و مدیریت دارند، اضافه کرد: برای هر دوی این مراحل روایات متعددی است که نشان از اهمیت کار طلاب و روحانیون دارد.

این مرجع جهان تشیع با بیان اینکه بنده هیچ شغلی را به اندازه طلبگی پرفضیلت‌تر و پربرکت‌تر نمی‌دانم، گفت: نخستین قدم در راه طلبگی اخلاص است و بعد اخلاص داشتن یک طلبه باید همت بلندی برای ورود به این عرصه داشته باشد.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: کسی که همت بلند نداشته باشد نمی‌تواند در این مسیر توفیقی داشته باشد.

وی اصل سوم برای طلاب را جدیت در کار طلبگی ذکر کرد و افزود: افراد تنبل و سست نمی‌توانند در این راه توفیقی پیدا کنند.

این مرجع تشیع گفت: طلبه‌ها باید از نظر اخلاص، همت بلند و جدیت نمونه باشند تا بتوانند عنصری تاثیرگذار در جامعه باشند.

گام‌های مهم علما پس از غیبت کبری برای اداره جامعه اسلامی

آیت‌الله نوری‌همدانی به دوره دوم زندگی طلاب یعنی دوره مدیریت اشاره کرد و گفت: یک طلبه بعد از اینکه عالمی خودساخته شد به اجتماع گام می‌گذارد و مدیریت جامعه را بر عهده می‌گیرد.

وی بیان داشت: بعد از غیبت کبری علما خود را در عرصه خاصی احساس کردند که آن وظیفه اداره جامعه اسلامی بود که پس از غیبت امام زمان(عج) بر عهده طلاب گذاشته شد.

نوری‌‌همدانی خاطرنشان کرد: علما در زمان مدیریت جامعه اسلامی چند گام مهم برداشته‌اند که حفظ مواریث اسلام، تفسیر و تبیین مطالب، تاسیس حوزه‌های علمیه و ارتباط و ارشاد مردم از این اقدامات است.

وی خطاب به روحانیون اظهار داشت: مردم شما را پناهگاه خود می‌دانند و مهربانانه با مردم برخورد کردن از کارهای مهم روحانیون است.

این مرجع شیعیان گفت: آشنایی و رفع مشکلات مردم از جمله کارهای مهمی است که علما و روحانیون باید در جامعه انجام دهند.

علما در برابر مخالفان اسلام ساکت ننشستند

نوری‌‌همدانی گفت: علمای اسلام در برابر کسانی که با اسلام به مخالفت برخواستند آرام نبودند و ساکت ننشستند.

وی افزود: با اهل تسنن وحدت داریم و آن‌ها همیشه در صحنه حضور دارند و ائمه نیز توصیه می‌کردند به مساجد اهل سنت بروید و نماز بخوانید.

این مرجع شیعیان جهان اسلام گفت: علمای ما در برابر حکومت‌های فاسد مقاومت کرده و خاضع نشدند، به زندان رفتند و شهید شدند اما در برابر مبارزه با حکومت‌های فاسد کوتاه نیامدند.

توصیه آیت‌الله همدانی به طلاب برای مطالعه 3 کتاب مهم

آیت‌الله نوری‌همدانی در ادامه گفت: توصیه می‌کنم طلاب سه کتاب مهم از جمله صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه حضرت امام خمینی (ره) را مطالعه کنند.

وی افزود: وصیت‌نامه امام برای ما درسی راهگشا برای ادامه فعالیت‌ها است.

این مرجع شیعیان جهان اسلام تاکید کرد: امام خمینی (ره)‌ فریادگری بود که غم تمام محرومان عامل را در سینه داشت و انقلاب به وجود آورد که اسلام را سربلند کرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی اضافه کرد: همین بیدارگری انقلاب اسلامی ایران بود که مردم کشورهای لیبی، مصر، تونس و عربستان در مقابل حکمرانان ظالم ایستادگی کرده و می‌کنند.

وی ادامه داد: جنبش وال استریت در غرب هم برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است و از این انقلاب سرچشمه می‌گیرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی خطاب به طلاب و روحانیون گفت: مردم را همیشه در صحنه نگه‌دارید و امید دادن به مردم وظیفه روحانیون است.

اسلام، مردم و ولایت فقیه سه رکن مهم انقلاب اسلامی است

این مرجع عالیقدر شیعیان اسلام، مردم و ولایت فقیه را سه رکن مهم انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: امروز رهبری جمهوری اسلامی ایران را فقیهی وارسته، مدیر، مدبر، شجاع، در سطح عالی تقوا و عدالت یعنی آیت‌الله خامنه‌ای بر عهده دارند.

وی به علما توصیه کرد نماز شب را فراموش نکنند چرا که بدون نماز شب علم آنان بی‌برکت می‌شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: امام زمان(عج) را نباید هیچوقت فراموش کنیم و همیشه باید به یاد ایشان باشیم.

انتهای پیام/66006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول