اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

اساسنامه خانه مطبوعات اشکالاتی دارد / «جامعه مطبوعاتی» شکل گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اذعان به اینکه اساسنامه خانه مطبوعات اشکالاتی دارد، وضع مطلوب در عرصه رسانه را تشکیل «جامعه مطبوعاتی» در سمنان توصیف کرد.

اساسنامه خانه مطبوعات اشکالاتی دارد / «جامعه مطبوعاتی» شکل گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان محمدرضا سوقندی پیش از ظهر امروز در نشست هم‏اندیشی شماری از خبرنگاران و مدیران رسانه‏های گروهی استان سمنان با مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: مسائل مربوط به انجمن خبرنگاران استان سمنان و همچنین اموری که در ارتباط با انتخابات خانه مطبوعات استان مطرح شد، در این نشست مورد بررسی قرار می‏گیرد و البته بهتر است تا دستور کار نشست مشخص باشد و بر اساس آن به بیان مطالب بپردازیم.

وی تصریح کرد: در زمینه فعالیت انجمن خبرنگاران استان سمنان، پیشنهاد می‏شود تا یک نفر به نمایندگی از انجمن با دست‏اندرکاران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نشست‏هایی برگزار کنند تا موانع، مشکلات و انتظارات در این بخش احصا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه نتایج بررسی‏های این کمیته باید در جلسات بعدی مطرح و بررسی شود، ادامه داد: باید به درستی بدانیم که انجمن خبرنگاران استان سمنان چه انتظارات و خواسته‏هایی دارد و نحوه فعالیت در این انجمن نیز باید مشخص باشد تا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بتواند به اعضای آن خدمات ارائه دهد.

مشکل عضویت خبرنگاران صدا و سیما در انجمن خبرنگاران سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه صرف به رسمیت شناختن و عضو کردن خبرنگاران و دست‏اندرکاران رسانه‏ای در انجمن خبرنگاران استان سمنان ملاک نیست، گفت: باید به این افراد خدمت ارائه داد و این ملزوماتی دارد که باید ابتدا درباره آن به بررسی و ایراد سخن پرداخت.

سوقندی تاکید کرد: یکی از اشکالاتی که در زمینه فعالیت انجمن خبرنگاران استان سمنان مشاهده می‏شود، این است که شمار زیادی از خبرنگاران واحد مرکزی خبر صدا و سیما و باشگاه خبرنگاران جوان سمنان در آن عضو هستند.

وی تصریح کرد: حضور این افراد در انجمن خبرنگاران استان سمنان گرچه از نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بلامانع است؛ اما اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خود سازمان صدا و سیما با این امر موافق نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تاکید کرد: این مسئله به عنوان یکی از مواردی که باید در ارتباط با نحوه فعالیت انجمن خبرنگاران استان سمنان مورد بررسی قرار گیرد، مطرح است و البته مشکلات دیگری نیز وجود دارد که باید به آنها پرداخت.

سوقندی اظهار داشت: در صورتی که فعالیت خبرنگاران واحد مرکزی خبر صدا و سیما و باشگاه خبرنگاران جوان سمنان در انجمن خبرنگاران استان از نظر وزارت‏خانه و سازمان صدا و سیما بلامانع باشد، در خدمات‏‏دهی به این دست از خبرنگاران استان سمنان نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این دست جلسات تنها موارد دارای ابهام مطرح می‏شود و به هیچ وجه قرار نیست قضاوتی درباره مسائل مطروحه صورت گیرد، بیان کرد: مردم و مخاطبان رسانه‏ها در حقیقت تفاوتی بین خبرنگاران قائل نیستند و این ما هستیم که این خطوط را می‏گذاریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه از لحاظ منابع نیز همه ما از بیت‏المال ارتزاق می‏کنیم، بر لزوم سامان‏دهی معضلات موجود در این بخش تاکید کرد.

برنامه‏های قابل اجرا برای خبرنگاران سمنان بررسی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین با تاکید بر اینکه باید بر روی برنامه‏های قابل اجرا برای خبرنگاران استان نیز تأملی صورت گیرد، اظهار داشت: ممکن است در این بخش از گذشته مسائلی وجود داشته است ولی باید همه این موارد جمع‏بندی و به خوبی کارشناسی شود.

سوقندی بر لزوم مشخص بودن مطالبات و نیازهای انجمن خبرنگاران استان سمنان تاکید کرد و گفت: باید بدانیم که در واقع چه انتظاراتی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان وجود دارد و این اداره کل باید در چه بخش‏هایی به خبرنگاران انجمن خدمت ارائه دهد.

«جامعه مطبوعاتی» در سمنان شکل گیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در بخش دیگری از سخنانش به تشریح وضع موجود، وضعیت ممکن و شرایط حصول وضع مطلوب در حمایت‏های خبری و صنفی از جامعه رسانه‏ای استان سمنان پرداخت.

سوقندی ادامه داد: وضع مطلوب این است که در همه جای ایران اسلامی، استان‏ها و شهرستان‏های کشور از جمله سمنان، «جامعه مطبوعاتی» به جای «خانه مطبوعات» و سایر تشکل‏های فعال در این بخش می‏داشتیم.

وی تصریح کرد: در آن صورت، همه افراد جدای از اختلاف سلیقه‏ها و انشقاق عقاید و نظرات در این جامعه مطبوعاتی به فعالیت می‏پرداختند و و یک‏سری راهبردها و مسائل مشترک نظیر آموزش، برپایی مراسم روز خبرنگار، برگزاری نمایشگاه‏های مختلف، مراسم 22 بهمن و ... با فعالیت مشترک همه خبرنگاران اجرایی می‏شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین بیان کرد: در صورت عدم حصول وضع مطلوب، همه ما باید وضع موجود را به خوبی بشناسیم و با در نظر داشتن این شرایط به ارائه نظر و ایده و اجرای برنامه بپردازیم.

سوقندی ادامه داد: باید وضع موجود را شناخت و آن را تحلیل کرد و در وضع ممکن به حرکت پرداخت و بین این دو تفاوت قائل شویم.

وی همچنین وضع ممکن را مبتنی بر واقعیات و مدیریت وضع موجود برای رسیدن به وضع مطلوب توصیف کرد و گفت: در این بین، در برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان سمنان نیز گله‏مندی از همه وجود دارد.

اساسنامه خانه مطبوعات اشکالاتی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه در این دست نشست‏ها نباید فقط خودمان را ببینیم و تصور کنیم در جاده یک‏طرفه‏ای قرار داریم که باید در آن برانیم، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همه خبرنگاران و گروه‏ها و تشکل‏ها را می‏پذیرد.

سوقندی با بیان اینکه در ارتباط با برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان سمنان نیز طرفین گفت‏وگو دارای گله‏مندی‏ها و نظراتی هستند که باید به آنها توجه کرد، اظهار داشت: سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در حال تغییر است و تلاش می‏شود تا دخالت چندانی در امور تشکل‏ها صورت نگیرد.

وی همچنین با اذعان به اینکه اساسنامه خانه مطبوعات اشکالاتی دارد، ادامه داد: باید وضع موجود به خوبی مدیریت شود تا بتوانیم به نتیجه مطلوب دست یابیم.

انتهای پیام/2249/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول