اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علما:

حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم کارهای بزرگی به‌جای گذاشت

خبرگزاری فارس: امام جمعه کرمانشاه گفت: جناب حسینی‌مقدم کارهای بزرگی را در هنگام انتصاب از خود به‌جای گذاشت و موقوفات را در استان کرمانشاه زنده کرد.

حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم کارهای بزرگی به‌جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در آیین تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه که صبح امروز در فرهنگ‌سرای کودک و نوجوان استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت وقف در اسلام و همه فرق اسلامی بر کسی پوشیده نیست و وقف از سنت‌های مسلم است که مورد تاکید رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) بوده است.

علما تصریح کرد: وقف یکی از احکام مهم در اسلام است که به آن اهمیت بسیار داده شده است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص توجه به وقف و اهمیت آن، خاطرنشان کرد: موقوفات جامعه است که فضای جامعه را نورانی، معنوی و الهی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: وقف منشاء آبادی کشور و شهرها است و عمده موقوفات مربوط به تربیت علما و فضلا است.

وی افزود: تحصیل، معالجه امراض، اطعام ایتام و... برخی از بندهای مصرفی موقوفات است که در جامعه تاثیرگذار است.

علما با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه و امام‌زاده‌های امروز، محور فرهنگی شده‌اند و این فرمایش مقام معظم رهبری انقلابی در این عرصه بر پا کرد.

وی تصریح کرد: امروز اوقاف با سلاح‌های فرهنگی که در اختیار دارد، خدمات بسیار وسیعی در سطح کشور ارائه کرده است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: تمام دستگاه‌ها باید به اوقاف به‌عنوان متولی وقف کمک کند، چرا که اوقاف کلیت نظام است.

وی با اشاره به خدمات ارزنده مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، تاکید کرد: جناب حسینی‌مقدم کارهای بزرگی را در هنگام انتصاب از خود به‌جای گذاشت و موقوفات را در استان کرمانشاه زنده کرد.

علما با اشاره به برگزاری کنگره ملی احمدابن‌اسحاق در کرمانشاه که مهجور مانده بود، خاطرنشان کرد: به همت جناب حسینی‌مقدم، کاری ماندگار در این زمینه بر جای ماند.

وی با بیان اینکه انتصاب حسینی‌مقدم به‌عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس که قطب سوم کشور از لحاظ حضور امام‌زادگان و موقوفات است، نشان از توانمندی و قدرت وی در امر مدیریت دارد، ادامه داد: از خدمات حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم صمیمانه قدردانی می‌کنیم و هدف ما باید در نظام اسلامی خدمت باشد، لذا مدیریت و غیره همه تشریفات است و آن‌چه ماندگار است روح خدمت به اسلام است.

وی همچنین به مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تبریک گفت و از همه مسئولان خواست که با حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر حسینی در مسئولیت خطیری که به ایشان محول شده نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام/2700/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول