اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران ـ2:

ابطال حکم مرتضوی مورد پذیرش وزیر کار است / اراذل و اوباش در انتظار عقوبت سخت باشند

خبرگزاری فارس: سخنگوی قوه قضاییه گفت: در خصوص ابطال حکم مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصمم است اقدامات قانونی را انجام دهد و نسبت به اجرای این حکم وارد عمل شود.

ابطال حکم مرتضوی مورد پذیرش وزیر کار است / اراذل و اوباش در انتظار عقوبت سخت باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای صبح امروز در جمع خبرنگاران اردبیل و در پاسخ به سئوالات متعدد خبرنگاران در خصوص ابطال حکم مرتضوی اظهار داشت: وزیر خود از طریق رسانه‌ها اعلام کرده که مطیع قانون بوده و قطعاً نسبت به برکناری مرتضوی اقدام لازم را انجام می‌دهد.

برخورد با اراذل و اوباش خواست مردم و عمل به قانون است

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص دستگیری‌ اراذل و اوباش در تهران و برخورد قوه قضاییه با ناامن‌کنندگان فضای اجتماعی ابراز داشت:‌ هر کس امنیت جامعه را مخدوش کند این خواست مردم و قانون است که با آنها با شدت و حدت برخورد شود.

وی یادآور شد: افراد دستگیر شده با عنوان اراذل و اوباش تهران جرایم متفاوتی را مرتکب شده‌اند که برخی از آنها سابقه‌دار بودند که باید برخورد سخت و سنگین با آنها صورت بگیرد، اما برخی دیگر سابقه جرمی را ندارند که با آنها نیز باید به نحو دیگر برخورد شود.

محسنی‌اژه‌ای گفت: برخی از افراد دستگیر شده علاوه بر اینکه سابقه محکومیت دارند، خود دادستانی به عنوان مدعی العموم وارد شده و در کنار آن برخی از افراد نیز از آنها شکایت کردند که گاه مرتکب ضرب و جرح، سرقت و دیگر جرایم شرارت‌بار شده‌اند که قطعاً دستگاه قضایی مطابق با سابقه کیفری و محکومیت این افراد برخورد جدی با آنها خواهد داشت.

وی عنوان کرد: قطعاً برخورد با افرادی که شاکی خصوصی نیز دارند و جرایم متعددی را مرتکب شده‌اند سخت‌تر و سنگین‌تر از دیگر اراذل و اوباشی خواهد بود که برای اولین بار در دام عدالت و قانون گرفتار آمده‌اند.

دادستان کشور با اعلام اینکه هر کس امنیت جامعه را مخدوش کند برخورد جدی با وی صورت می‌گیرد، افزود:‌ ما از تلاش نیروی انتظامی قدردانی می‌کنیم که با خواست مردم و طبق قانون اقدام به جمع‌آوری اراذل و اوباش کرده و یقین داریم که آنها در چنگال عدالت گرفتار شده و عقوبت سختی می‌شوند.

قانون سابق در جرایم مالی عوض نشده بلکه تبیین موضوع شده است

محسنی‌اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت:‌ بخشنامه جدید تبیین قانون جرایم مالی و محکومان به پرداخت مهریه و دیگر مسائل مالی است به طوری که این بخشنامه به روشنگری مسائل کمک کرده و دست قاضی را برای صدور حکم باز گذاشته است.

وی تصریح کرد:‌ اگر چنانچه افرادی معسر باشند در محکومیت‌های مالی به زندان نمی‌روند اما اگر اموال فرد مورد نظر احراز شود و نسبت به پرداخت دیون اقدام نکند به زندان می‌رود.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد:‌ اگر در این موضوع حالت مبهمی باشد که نه عسر افراد مشخص و نه تمکن‌شان معلوم شود در این شرایط موضوع بستگی به سابقه کیفری افراد دارد که قاضی در این زمینه اعلام نظر خواهد کرد.

انتهای پیام/62002/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول