اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

رئیس جمهوری قرقیزستان خطاب به «بلیک»:

۲۰۱۴ زمان خروج نیروهای نظامی آمریکا از قرقیزستان است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهوری قرقیزستان در دیدار با معاون وزیر خارجه آمریکا یادآور شد که زمان حضور پایگاه نظامی این کشور در فرودگاه «ماناس» سال آینده میلادی به پایان می‌رسد.

۲۰۱۴ زمان خروج نیروهای نظامی آمریکا از قرقیزستان است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای فارس در دوشنبه، رئیس جمهوری قرقیزستان در دیدار با معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کشورهای آسیای جنوبی و مرکزی یادآور شد که زمان حضور پایگاه نظامی این کشور در فرودگاه «ماناس» سال آینده میلادی به پایان می‌رسد.

رئیس جمهوری قرقیزستان در این دیدار تأکید کرد: پس از انقضای زمان این توافقنامه، نباید نظامی دیگری در قرقیزستان باقی بماند.

به گفته منابع رسمی، دیدار با «ژآنتارو ساتیبالدی‌اف» نخست‌وزیر و چندی دیگر از مقامات قرقیز نیز در دستور کار سفر 2 روزه بلیک به این کشور است.

گفته می شود معاون وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در رأس یک هیئت سیاسی و اقتصادی در دومین نشست و رایزنی‌های قرقیزستان و آمریکا شرکت خواهد کرد.

بلیک در سال گذشته میلادی 3 بار اعلام کرد که قصد سفر به قرقیزستان را دارد که هر بار به دلایل گوناگون اجرای این برنامه به تعویق افتاد.

به اعتقاد کارشناسان، هدف از این بازدید همزمان با ارائه طرح جدید و اعلام افزایش کمک بیشتر مالی به دولت قرقیزستان، جمع‌آوری اطلاعات در رابطه با رویدادهای اخیر در جنوب قرقیزستان و مرز این کشور با ازبکستان، می‌باشد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول