اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از بیمارستان یاسوج:

هر اقدامی برای تأمین سلامت مردم حمایت می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سلامت مردم از حساس‌ترین حوزه‌های کاری مسئولان است که هر اقدامی در زمینه قابل تحسین بوده و حمایت خواهد شد.

هر اقدامی برای تأمین سلامت مردم حمایت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری بعد از ظهر امروز در بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اظهار داشت: تجربه نشان می‌دهد که همیشه هزینه‌های درمان به مراتب از هزینه‌های پیشگیری و بهداشت بیشتر بوده که لازم است به این امر بیش از گذشته توجه شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در این بازدید، راه‌اندازی دستگاه ماموگرافی دیجیتال را اقدامی ارزشمند در جهت تأمین سلامتی مردم و تشخیص بیماری‌ها خواند و بیان کرد: هر حرکتی که از سوی نظام، مسئولان و مردم برای تأمین سلامت جامعه انجام می‌شود، مورد حمایت است.

وی گفت: دستگاه ماموگرافی با تشخیص بیماری قبل از رسیدن به مراحل حاد تا حد زیادی درمان یکی از پرهزینه‌ترین بیماری‌ها یعنی سرطان سینه را کاهش داده و درمان این بیماری مهلک را ممکن می‌کند.

صابری ادامه داد: زنان نصف جمعیت کشور ما را تشکیل می‌دهند که حفظ سلامت آن‌ها و هر اقدامی در این زمینه اهمیت فراوانی دارد و راه‌اندازی این دستگاه قدمی خوب در راه تأمین و تشخیص سلامتی زنان خواهد بود.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد با تبریک راه‌اندازی دستگاه ماموگرافی به مردم این استان اظهار امیدواری کرد که با نظم و مدیریت خوب زمینه خدمت‌دهی مناسب به مردم و حفظ و نگه‌داری این دستگاه فراهم آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این بازدید سن شیوع بیماری سرطان سینه در کشور ایران را 10 سال کمتر از کشورهای اروپایی دانست و گفت: این موضوع نشان می‌دهد که باید برای پیشگیری، تشخیص و درمان این بیماری تلاش بیشتری کنیم.

حسام‌الدین نبوی‌زاده بیان کرد: اگر سرطان سینه به موقع تشخیص داده شود درمان آن قطعی است ولی اگر به موقع تشخیص داده نشود درمان آن ضمن هزینه‌های سنگین قطعی نیست.

وی اعتبار خرید این دستگاه پیشرفته را حدود یک میلیارد تومان اعلام کرد و توضیح داد: دستگاه ماموگرافی دیجیتال از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها با تولید اشعه کم بوده و تعرفه‌های آن نیز به نسبت بخش خصوصی به صرفه‌تر است.

* حاشیه‌ها

افتتاح دستگاه ماموگرافی دیجیتال بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با دستور استاندار توسط یکی از پرستاران زن افتتاح شد. 

قیچی افتتاح این دستگاه ماموگرافی به قیچی جراحی شبیه بود که این موضوع را یکی از خبرنگاران به شوخی اشاره کرد و استاندار گفت: بدون شک شما گذرتان به اتاق عمل خورده است.

سؤالات تخصصی و مصرانه استاندار در مورد قیمت تمام شده برخی خدمات بیمارستانی موجب شد تا نبوی‌زاده تخصص استاندار کهگیلویه و بویراحمد در اقتصاد بهداشت را لو دهد. 

یکی از خبرنگاران در این بازدید که بیش از سه ساعت به طول انجامید به استاندار گفت مگر شما نگفتید کمردرد دارید چرا اینقدر سرپا می‌ایستید که استاندار گفت: من وقتی شما خبرنگاران را می‌بینم خوب خوب می‌شوم.

یکی از دست‌اندرکاران بیمارستان شهید بهشتی در مقابل برخی سؤالات استاندار پاسخ داد که این چیزها را نمی‌شود گفت ولی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خطاب به وی گفت: استاندار خودش این‌کاره است و همه چیز را می‌داند و در این زمینه تخصص هم دارد پس همه چیز را بگویید.

انتهای پیام/82005/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول