اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور کاهش تصادفات

جاده پلیس‌راه مبارکه شهرضا بهینه‌سازی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرضا گفت: با توجه به آمار تصادفات بالا در جاده‌ پلیس‌راه مبارکه تا شهرضا با توافقنامه‌ میان ادارات مربوطه اقداماتی در راستای بهینه‌سازی این جاده در حال انجام است.

جاده پلیس‌راه مبارکه شهرضا بهینه‌سازی می‌شود

محمدباقر محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره تسهیلات بخش کشاورزی شهرضا اظهار کرد: این شهرستان رتبه یک استان را در جذب تسهیلات کشاورزی به خود اختصاص داده است که حاصل تعامل کارگروه‌های این بخش با یکدیگر است.

وی افزود: حدود 25 میلیون تومان اعتبار برای توسعه بخش کشاورزی مصوب شده که هم اکنون حدود 17 میلیارد تومان آن جذب و پرداخت شده است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه در این بخش حدود 150 طرح وجود دارد، گفت: بیش از 100 مورد از این طرح‌ها تصویب و پرداخت شده است، نگاه ما حفظ اشتغال موجود در این بخش و  ایجاد مجموعه‌های سنگین و دارای توجیه اقتصادی است که از این طرح انحرافی نداشتیم.

وی ادامه داد: همچنین شهرضا ظرفیت‌های بسیاری در در زمینه خودروهای سنگین دارد و سهم عمده حمل و نقل کشور در این زمینه بر عهده این شهر است.

محمدی تأکید کرد: با توجه به آمار تصادفات بالای جاده‌ای به طول 45 کیلومتر که از پلیس‌راه مبارکه تا شهرضا کشیده شده است توافقنامه‌ای میان اداره کل راه و شهرسازی و مدیریت بحران استان و فرمانداری برقرار کردیم.

وی با بیان اینک با وجود محدویت‌ها در منابع مالی اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، ادامه داد: شانه‌های این جاده در حال تعویض است و قرار است گاردیل‌هایی در مسیر نصب شود تا در کاهش آمار تصادفات نقش مؤثری داشته باشد.

فرماندار شهرضا تاکید کرد: همچنین جاده اصفهان شیراز که راه مواصلاتی محسوب می‌شود لازم است به آزادراه تبدیل شود که در این زمینه نیازمند اعتبار هستیم.

وی درباره وضعیت خشکسالی منجر به مهاجرت در این شهرستان گفت: با وجود خشکسالی و کمبود آب در حال حاضر هیچ روستا و شهرستانی در شهرضا با مشکل آب شرب مواجه نیست.

محمدی اظهار کرد: اعتبار خوبی برای رفع مشکل خشکسالی جذب کرده‌ایم و بیش از یک‌میلیارد از سهم نیز منابع ملی استفاده کردیم.

وی تاکید کرد: در این بخش توجهات لازم انجام شده و به دنبال آن هستیم که مهاجرت از روستا به شهر را کاهش داده و سهمی از تولید را به خود اختصاص دهیم.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول