اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد:

چوب قاچاق در چرخ‌دنده‌های اقتصاد کشور

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: شیوع پدیده مذموم قاچاق که از مظاهر عینی مفاسد اقتصادی به شمار می‌رود، منجر به لطمه خوردن اشتغال می‌شود که اگر با آن برخورد نشود، چرخ‌دنده‌های اقتصاد کشور دچار آسیب‌های شدید می‌شود.

چوب قاچاق در چرخ‌دنده‌های اقتصاد کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در جلسه کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی استان، اظهار کرد: با توجه به حساسیت شرایط اقتصادی کشور، برخورد با اخلال‌گران اقتصادی باید قاطعانه و بدون هیچ گونه چشم‌پوشی صورت پذیرد.

وی افزود: شیوع پدیده مذموم قاچاق که از مظاهر عینی مفاسد اقتصادی به شمار می‌رود، منجر به لطمه خوردن اشتغال و در نتیجه تضعیف تولید ملی می‌شود که اگر به طور جدی با آن برخورد نشود، چرخ دنده‌های اقتصاد کشور دچار آسیب‌های شدید می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ترجیح منافع خود بر دیگران، زمینه‌ساز رانت‌خواری، رشوه و اختلاس می‌شود، عنوان کرد: برای اثربخش بودن سیاست‌های کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی، ابتدا باید عوامل ایجاد فساد و اجزای آن شناسایی و سپس با تدوین برنامه راهبردی به مقابله با آن پرداخت.

وی خواستار فرهنگ‌سازی عمومی، آموزش حقوق شهروندی، آشنایی مردم با مصادیق فساد و آگاه‌سازی آنان از قانون با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، به ویژه از طریق صدا و سیما شد و گفت: دلیل وقوع عمده جرایم اقتصادی، جهل به قانون است.

فروزان مهر با اشاره به لزوم به حداقل رساندن احتمال وقوع فساد در سیستم اداری و مالی دستگاه‌های اجرایی، گفت: بدین منظور باید نسبت به اجرایی شدن هر چه بهتر قانون ارتقای سلامت اداری در استان تلاش شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین با تاکید بر ضرورت پاسخ‌گویی بهینه دستگاه‌های اجرایی اعم از دولتی و عمومی به مردم، تصریح کرد: بی‌شک پایبندی هر چه بیشتر ادارات به کرامت و حقوق مراجعان و پاسخگویی مطلوب به مردم، زمینه ایجاد فساد اداری را کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/70005/ج30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول