اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی گلستان خبر داد

انهدام باند سرقت مسلحانه در گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی گلستان از انهدام باند سرقت مسلحانه در این استان خبر داد.

انهدام باند سرقت مسلحانه در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی پلیس گلستان، محمدرضا اکبری با اشاره به نحوه شناسایی و دستگیری متهمان اظهار داشت: باند تبهکاران سابقه‌دار و مسلح که با ایجاد راه‎بندان و شلیک گلوله به سوی سرنشینان یک دستگاه خودرو اقدام به سرقت کرده بودند، در سلسله عملیات گسترده کارآگاهان پلیس آگاهی استان گلستان دستگیر شدند.

این مسئول افزود: وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در یکی از مسیرهای روستایی در اطراف شهر گرگان کارآگاهان پلیس را در برابر پرونده پیچیده‌ای قرار داد که در نهایت به دستگیری چهار مجرم سابقه‎دار منجر شد.

وی تصریح کرد: در پی کسب این خبر که از طریق مرکز فوریت‎های پلیسی 110 گرگان در اختیار ماموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت، بلافاصله تیمی ویژه از مأموران در حداقل زمان ممکن در محل حادثه حضور پیدا کرده و در بررسی‎های به عمل آمده مشخص شد دو سارق مسلح با سر و صورت بسته در حالی که یک دستگاه خودرو پراید در فاصله‌ای دورتر آنها را همراهی می‌کرد، با ایجاد راه‎بندان و استفاده از سلاح گرم پس از مجروح ساختن یکی از سرنشینان یک دستگاه خودروی وانت مزدا، 47 میلیون ریال وجه نقد را به سرقت برده‌اند.

اکبری ادامه داد: با توجه به بی‎سابقه بودن این جنایت و بازتاب منفی حادثه در بین شهروندان تحقیقات با بررسی صحنه سرقت و کشف پنج پوکه فشنگ سلاح شکاری آغاز شد.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان گفت: ادامه تحقیقات با فعال‎سازی منابع خبری و کنترل شدید سارقان سابقه‌دار ادامه پیدا کرد تا اینکه یکی از مجرمان سابقه‌دار به عنوان مظنون اصلی تحت کنترل نامحسوس ماموران قرار گرفت.

وی یادآور شد: با کنترل این متهم سابقه‌دار و اخبار به دست آمده از منابع خبری مشخص شد این سارق با همکاری سه سارق دیگر نقشه سرقت مسلحانه خود را طراحی و عملی کرده است.

اکبری افزود: با کسب اطلاعات به دست آمده و کنترل اعضای این باند سرانجام یکی از متهمان طی هماهنگی به عمل آمده با ماموران پلیس آگاهی شهرستان آزادشهر در این شهر دستگیر و در بازرسی از خودروی وی یک قبضه سلاح به همراه 23 فشنگ مربوطه و ابزار جرم کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان متذکر شد: با دستگیری متهم دیگر اعضای این باند که هر کدام در گوشه‌ای از شهرهای گرگان و آق‎قلا در مخفیگاه‎های خود مخفی شده بودند، شناسایی و طی چند مرحله عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: متهمان پس از اعتراف به سرقت و بازسازی صحنه جرم برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.

انتهای پیام/2307/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول