اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماه گذشته صورت گرفت

کاهش 66 درصدی سرقت مسلحانه در اصفهان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: سرقت مسلحانه در اصفهان 9 ماه گذشته 66 درصد با کاهش مواجه بوده است.

کاهش 66 درصدی سرقت مسلحانه در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عبدالرضا آقاخانی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با جرائم خاص در بین اعضای مقام ارشد قضایی استان، دادستان‌ها و مقامات انتظامی و امنیتی استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان در طی نه ماه گذشته در کل جرائم خشن سه درصد افزایش و در کل سرقت‌ها هفت درصد افزایش داشته‌ است.

وی با بیان اینکه در جرائم خاص سرقت به عنف در 9 ماهه جاری 9 درصد افزایش داشته‌ایم، افزود:

در بین جرائم خشن، تجاوز به عنف روند افزایشی و نیروی انتظامی در این زمینه احساس خطر می‌کند، چرا که تجاوز به عنف در برخی از شهرستان‌های استان با خود شهر اصفهان برابری و این تهدید برای شهر اصفهان است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در بحث مزاحمان خیابانی عوامل اطلاعات و امنیت فعال شده است که در مواردی همچون انتخابات آینده نیز تدابیر امنیتی اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه در بحث اراذل و اوباش مزاحمان خیابانی به اندازه تهران نداریم، گفت: در جرائم خاص سرقت مسلحانه در اصفهان 9 ماهه جاری 66 درصد با کاهش مواجه بوده است.

* تجهیزات ماهواره ای جزو جرائم خشن محسوب می‌شود

آقاخانی تاکید کرد: تجهیزات ماهواره باید به عنوان جرائم خاص مطرح شود، چرا که تجهیزات ماهواره‌ای بر امنیت تأثیر و به همین دلیل در دستور کار قرارگاه عملیاتی نیروی انتظامی قرار گرفته است.

وی همچنین اضافه کرد: آدم ربایی 50 درصد، و قتل 22 درصد در اصفهان در طی 9 ماهه جاری کاهش داشته است.

* جرائم خشن 3 در صد افزایش داشته است

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: جرائم خشن در 9 ماهه جاری در کل با 3 درصد افزایش مواجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در نه ماهه امسال 217 تن از اراذل و اوباش شناسایی شدند و تعدادی از آنها احضار و دستگیر شدند، افزود: 200 نفر در این زمینه دستگیر شدند.

* 93 درصد بزهکاران در بانک اطلاعاتی ثبت شده‌اند

آقاخانی ثبت 93 درصد از بزهکاران جرائم خاص در بانک اطلاعاتی خبر داد و گفت: شناسایی این افراد بر اساس اشرافیت اطلاعاتی صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه از اجرای سه طرح اجرا شده در اصفهان در طی 9 ماه جاری اشاره و اظهار کرد: 300 نفر از اراذل و اوباش که باندهای مختلف را با هدف خاص تشکیل داده بودند، دستگیر شدند.

* کشف 31 قبضه سلاح جنگی در اصفهان

وی با بیان اینکه 50 مورد اسلحه شکاری کشف شده است، از کشف 31 قبضه سلاح جنگی و 13 مورد اسلحه کمری خبر داد.

آقاخانی به مسئولان قضایی شهرستان‌ها تأکید کرد: در شورای تأمین شهرستان‌ها در کنار موارد اقتصادی شهرستان جرائم خاص را جزو برنامه کاری خود قرار دهید.

وی ادامه داد: در حال حاضر حساسیتی برای مسائل امنیتی در سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها وجود ندارد، در حالی که 28 دستگاه اجرایی در این امر دخیل هستند و باید ستاد پیشگیری جرائم خاص در شهرستان‌ها فعال شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: طرح امنیت محله محور بسیار تأثیر خوبی داشته، چنانکه در طی یک عملیات 250 نفر را پلیس از این محلات دستگیر کرد.

وی با تاکید به اینکه نیروی انتظامی بازوی دستگاه قضا است، درخواست کرد هر 45 روز در اصفهان تشکیل چنین نشست مشترک تشکیل شود.

انتهای پیام/63012/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول