اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم:

دستگاه‌های اجرایی قدر ظرفیت رسانه‌ها را بدانند

خبرگزاری فارس: مدیرکل صداوسیمای مرکز قم گفت: اگر نهادها برای دستیابی به اهداف خود از ظرفیت رسانه‌ها بهره بگیرند در یک بستر تعریف شده می‌توانند به موفقیت‌های بسیار ارزنده‌ای دست پیدا کنند.

دستگاه‌های اجرایی قدر ظرفیت رسانه‌ها را بدانند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام محمدی نیا عصر امروز در هم‌اندیشی وقف و رسانه که با حضور مدیران رسانه‌های استان قم در اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان برگزار شد در سخنانی با اشاره به اینکه مردم ما با فرهنگ وقف عجین هستند تصریح کرد: با توجه به اینکه در زوایای زندگی مردم در دوره‌های مختلف مسئله وقف مورد توجه قرار گرفته است توسعه وقف امری آسان است.

وی با اشاره به انس مردم با مکتب امام حسین(ع)، اعتکاف، مراسم‌های مذهبی و... تاکید کرد: در چنین شرایطی زمینه‌ای مطلوب فراهم است که نسبت به آشنا سازی هرچه بیشتر مردم با فرهنگ وقف اهتمام داشته باشیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از قدرت رسانه در ترویج فرهنگ وقف اضافه کرد: رسانه با افکار عمومی مردم سر و کار دارد و باید از این ظرفیت در راستای ترویج فرهنگ وقف بهره گرفت.

وی تاکید کرد: به جرأت می‌توان گفت اگر نهادها برای دستیابی به اهداف خود از ظرفیت رسانه‌ها بهره بگیرند در یک بستر تعریف شده می‌توانند به موفقیت‌های بسیار ارزنده‌ای دست پیدا کنند.

مرتضی داستانی مدیر مسئول روزنامه 19 دی قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه وقف در سال‌های اخیر با رکود مواجه شده است، اضافه کرد: واقفان با توجه به نیاز مردم در بخش‌های مختلف اقدام به وقف می‌کردند و تلاش داشتند که خلأها را پر کنند.

وی با اشاره به اینکه باید در شرایط کنونی نیز برای ترویج فرهنگ وقف بین مردم نسبت به معرفی زمینه‌های وقف اقدام لازم صورت گیرد ادامه داد: تا زمانی که صورت مسئله برای مردم مشخص نشود مردم وارد عمل نمی‌شوند.

مدیر مسئول روزنامه 19 دی همچنین خواستار اطلاع‌رسانی در خصوص وقف‌های جدید به مردم شد و ادامه داد: اگر مردم از فعالیت‌های اوقاف بیشتر آگاه شوند قطعاً مشارکت بیشتری در پیشبرد وقف و گسترش این فرهنگ خواهند داشت.

حسین محمدرضایی خبرنگار روزنامه قدس نیز در این جلسه با اشاره به کارکردهای مختلف وقف در جامعه گفت: می‌توانیم با استفاده از فرهنگ وقف جامعه را در برابر تهاجم فرهنگی واکسینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه وقف در برخی اوقات گرفتار بروکراسی شده است، بیان کرد: البته این مشکل در قم ظهور و بروز نداشته است.

انتهای پیام/2258/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول