اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بارش برف یک متری در محور مشگین‌شهر – هریس

راه 75 روستای مسدود شده بازگشایی شد

خبرگزاری فارس: به دنبال بارش برف و برودت هوا راه 75 روستای استان اردبیل در ساعات گذشته بازگشایی شد.

راه 75 روستای مسدود شده بازگشایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به دنبال بارش برف سنگین در مناطق مختلف استان عصر امروز با تلاش راهداران راه 60 روستا در مشگین‌شهر و 15 روستا در نمین بازگشایی شد تا در رفت و آمد اهالی مشکلی به وجود نیاید.

بارش برف که سبب تعطیلی برخی از مدارس و لغو امتحان دانشجویان دانشگاه آزاد مشگین‌شهر شد مشکلاتی را نیز برای ساکنان مناطق مختلف استان به وجود آورد به طوریکه با تلاش راهداران مشگین‌شهر راه ارتباطی 60 روستا بازگشایی شد و تردد در آن دوباره برقرار شد.

به گفته رئیس راه و شهرسازی مشگین‌شهر هم اکنون در محور مشگین‌شهر – هریس یک متر برف باریده است که حرکت خودروها را با مشکل مواجه کرده است.

محمد فتاحی افزود: به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن این محور به ویژه جاده مشگین‌شهر – هریس همه ساله با شروع فصل سرما توسط راه و شهرسازی دو شهرستان اقداماتی برای بازگشایی مسیر انجام می‌شود که در همین زمینه با تلاش راهداران سعی می‌شود این محور بازگشایی شود.

ارتفاع برف در شهرستان مشگین به بیش از 20 سانتیمتر رسیده و به دلیل برودت هوا علاوه بر تعطیلی مدارس پیش دبستانی و ابتدایی در مشگین‌شهر، دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان امتحانات پایان ترم این واحد را لغو و به زمان دیگر موکول کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما براساس اعلام مرکز کنترل راه‌های استان اردبیل در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی استان به رغم بارش برف باز است و تردد در آنها جریان دارد اما به دلیل لغزنده بودن جاده در محورهای کوهستانی و گردنه‌ها از رانندگان خواسته شده در گذر از این محورها زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند و با احتیاط رانندگی کنند.

بر همین اساس احتمال کولاک در محور خلخال – اسالم، اردبیل – آستارا، نیر – سراب و اردبیل – سرچم به دلیل پوشش برف کنار جاده‌ها دور از دسترس نیست.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان خلخال نیز با یادآوری اینکه تردد در گردنه الماس به سختی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: با تلاش راهداران این اداره تمام راه‌های ارتباطی بین‌شهری و روستایی این شهرستان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

فردین مولایی خاطر نشان کرد: به دلیل ریزش برف سنگین همراه با کولاک، وجود مه غلیظ و یخبندان سطح جاده در گردنه الماس حرکت در این مسیر مستلزم داشتن زنجیر چرخ برای همه خودروها است که امیدواریم رانندگان به آن توجه کنند.

اما رسول همتی کارشناس اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه هوای استان در حال حاضر نیمه ابری همراه با ریزش برف در برخی از مناطق می‌باشد، بیان کرد: دمای هوای اردبیل سه درجه زیر صفر است که نسبت به روز گذشته شش درجه کاهش یافته است.

وی گفت: پارس‌آباد با هفت درجه بالای صفر و سرعین پنج درجه زیر صفر به عنوان گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان هستند.

همتی افزود: با گذر این سامانه بارشی تا پنجشنبه هوای سرد در استان حاکم است و از روز پنج‌شنبه با افزایش دمای هوا تا روز سه‌شنبه هفته آینده هوای نسبتاً پایدار در استان حاکم می‌شود.

انتهای پیام/62001/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول