اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بین 31 شرکت آب منطقه‌ای

آب منطقه‌ای خراسان شمالی در طرح ملی داناب دوم شد

خبرگزاری فارس: شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی رتبه دوم کشوری را در اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب موسوم به "داناب" در بین 31 شرکت آب منطقه‌ای کشور کسب کرد.

آب منطقه‌ای خراسان شمالی در طرح ملی داناب دوم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد،به نقل از اداره روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، این شرکت در سال تحصیلی‌ 90-91 با همکاری اداره کل آموزش و پرورش ، 100 درصد دانش آموزان مقطع راهنمایی استان به تعداد حدود 44 هزار دانش آموز را زیر پوشش طرح ملی نجات آب برد.

هدف از اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب با رویکرد فرهنگی ـ آموزشی استفاده از راهبردهایی است که برای رسیدن به اهداف عالی نظیر ارتقای آگاهی‌های عمومی درباره آب و بهینه سازی مصرف‌، در دستور کار مدیریت آب کشور قرار گرفته است.

اداره روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی در سال تحصیلی 90-91 با جذب توانمندی بخش خصوصی و جلب همکاری بی دریغ اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی و برگزاری کارگاه‌های متعدد آموزشی برای معلمان و دانش آموزان مقطع راهنمایی موفق به اجرای این طرح در استان خراسان شمالی شد.

طرح دانش آموزی نجات آب در استان خراسان شمالی، با استفاده از اقلام آموزشی و کارگاه‌های آموزشی برگزار شد و بر اساس نتایج حاصل از پیش آزمون و پس آزمون، آگاهی دانش آموزان را حدود 20 درصد ارتقا داد.

در طرح ملی دانش آموزی نجات آب در استان خراسان شمالی، 497 معلم رابط، مسئولیت مهم انتقال مفاهیم حوزه آب را در قالب کارگاه های آموزشی با کمک 45 هزار جلد کتاب آموزشی تنظیم شده توسط اداره روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی را بر عهده داشتند.

در این طرح یک هزار و 226 دانش آموز مقطع راهنمایی استان خراسان شمالی به عنوان ناجی آب انتخاب شدند و آموزش‌های تکمیلی را از معلمین رابط طرح داناب دریافت کردند.

تهیه و انتشار هزاران لوح فشرده و پوستر و بروشورهای آموزشی از دیگر اقلام آموزشی منتشر شده در راستای اجرای طرح دانش آموزی نجات آب در استان خراسان شمالی بوده است.

حفاظت از منابع حیاتی و ارزشمند آب کشور و بهره برداری درست و بهینه از آنها‌، با بستر سازی‌های فرهنگی و آموزشی امکان دارد و در این میان ارائه آموزش‌های پایه‌ای به آینده سازان این مرز و بوم از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی با وجود کمبود منابع انسانی و ساختار تشکیلاتی نوپا، در سال‌های اخیر دستاوردهای ملی و استانی فراوانی داشته است که نشان از تلاش بی دریغ مدیران و کارکنان آن در راستای تحقق اهداف دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/63002/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول