اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تبریز مرکز دریافت استاندارد ماشین‌آلات وارداتی می‌شود

بلغاری: جلوگیری از ورود ماشین‌آلات بی‌کیفیت به کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی و انرژی سازمان استاندارد گفت: نخستین مرکز تست ماشین‌آلات سنگین و کشاورزی کشور در تراکتورسازی تبریز راه‌اندازی می‌شود و به این ترتیب از ورود ماشین‌آلات بی‌کیفیت جلوگیری می‌شود.

بلغاری: جلوگیری از ورود ماشین‌آلات بی‌کیفیت به کشور

فریدون بلغاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: براساس تصمیم سازمان استاندارد کشور و همکاری گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نخستین مرکز تست ماشین آلات سنگین، راه‌سازی و کشاورزی کشور در تراکتورسازی تبریز راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: این مرکز به عنوان یکی از مبادی تاییدکننده ادوات و ماشین‌آلات یاد شده ما در حوزه تولید و حوزه واردات عمل خواهد کرد.

بلغاری با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این مرکز تست، گمرک کالاهای وارداتی در این حوزه را به این مجموعه برای تایید ارجاع خواهد داد، افزود: با کنترل این کالاها در واقع از ورود ماشین‌آلات و ادوات، به خصوص در حوزه ماشین‌آلات سنگین، به کشور جلوگیری خواهد شد.

بلغاری اضافه کرد: علاوه بر تائیدیه استاندارد کشور تلاش می‌شود این آزمایشگاه با دریافت تاییدیه نظام تایید صلاحیت ایران، جزو آزمایشگاه‌های نظام بین‌المللی به ثبت برسد تا علاوه بر ایران، گواهینامه‌ها و تاییدیه‌های آن در سطح جهانی نیز معتبر باشد.

این مقام حوزه استاندارد کشور با اشاره به ورود کالا به کشور در عرصه ماشین‌آلات سنگین، بدون نظارت عملیاتی گفت: با راه‌اندازی مرکز تست در تبریز و وجود استانداردهای اجباری در این عرصه، این مرکز سندی برای واردات خواهد بود.

بلغاری گفت: اگر این مرکز با اقتدار تمام، فعالیت‌های آزمایشی را انجام دهد از ورود ماشین‌آلات بی‌کیفیت به کشور جلوگیری می‌شود و همچنین مبدایی برای ممانعت از خروج ثروت ملی از کشور خواهد شد.

انتهای پیام/60001/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول