اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهادرهبری در دانشگاه‎های آزاد اسلامی بوشهر تاکید کرد

ایجاد کرسی‎های آزاداندیشی در دانشگاه‎های آزاد اسلامی

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: ایجاد کرسی‎های آزاداندیشی در واحدهای دانشگاهی موجب بارورشدن دانشجویان خواهد شد.

ایجاد کرسی‎های آزاداندیشی در دانشگاه‎های آزاد اسلامی

حجت الاسلام سیدمرتضی حسینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار داشت: یکی از مسائلی که در بازدیدهای ما در دانشگاه‎های آزاد استان مورد تاکید قرار می‎گیرد، برگزاری قوی‎تر و منسجم‎تر کرسی‎های آزاداندیشی است.

وی تصریح کرد: برگزاری کرسی‎های آزاداندیشی، ویژگی‎هایی از جمله افزایش فضای اعتماد عمومی در سطح دانشگاهیان، ایجاد فضای گفتمان و تقارب بیان دیدگاه‎های مختلف در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی را دارد.

حسینی با اشاره به عملکرد فرهنگی دانشگاه‎های آزاد استان بوشهر یادآور شد: مسئولین دانشگاه‎ها انسان‎هایی شایسته و با دیانت و شجاعی هستند و در فضاهای علمی خدمت‌گذاری می‎کنند یک سری نقاط قوت و ضعف بیشتری نسبت به مجموعه‎های دیگر می‎توان شناسایی کرد.

وی افزود: حجم زیاد دانشجو باعث می‎شود که زمینه بیشتر و مساعدتری برای کارهای فرهنگی در دانشگاه‎ها فراهم شود و نباید نسبت به کارهای فرهنگی غفلت کنیم زیرا در صورت کوتاهی کردن نسبت به کارهای فرهنگی زمینه رشد برای دشمن فراهم می‎شود.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: عمده‎ترین کار ما به فرمایش حضرت امام خامنه‏ای کار طلبگی است و نهاد در بخش دانشجویی، اساتید و کارمندان فعالیت و معضلات و مشکلات را رصد می‎کند و براساس مصوباتی که از مرکز تعیین می‎شوند و در راستای برطرف کردن نیازهای بومی و منطقه‎ای اقدام می‎کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سفارشات و دغدغه‎های مقام معظم رهبری برگزاری کرسی‎های آزاداندیشی در فضاهای علمی است و نهاد نمایندگی هم بر حسب رسالت خود در ارتقاء و افزایش چشم‌گیر این کرسی‎ها در دانشگاه‎ها فعالیت می‎کند.

حسینی گفت: سبک زندگی اسلامی ما در قالب هم شورای راهبری اساتید و هم مرکز هم‎اندیشی اساتید که دو کمیته مجزا هستند در نهاد شکل گرفته و در دو حوزه راجع به زندگی به سبک اسلامی برنامه‎هایی برای معرفت‎افزایی و ارتقای اساتید دانشگاه‎ها تشکیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین در شورای مشورتی دانشجویی هم زندگی به سبک اسلامی و یا تحت این عنوان که تاثیر زندگی دانشگاهی براساس آموزه‎های اسلامی در زندگی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان بوشهر برگزار شده است.

حسینی تاکید کرد: هر چند چندین برنامه در این زمینه برگزار شد اما هنوز هم کم است و باید بیشتر از آن در این زمینه فعالیت و تلاش کنیم.

وی نقش اساتید و دانشجویان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را مهم عنوان کرد و افزود: انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری بعد از فتنه 88 با حساسیت خاصی برگزار می‎شود و اتحاد، یکپارچگی و اطاعت از رهبری مهمترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است.

حسینی اضافه کرد: امروز به برکت خون پاک شهیدان و ایثارگری‎های رزمندگان امنیت و آسایش در جمهوری اسلامی ایران حاکم است و اساتید و دانشجویان نیز در کنار مردم نقش کلیدی را در انتخابات دارند و دانشگاهیان ما می‌توانند یک حضور آگاهانه، فعال و از موضع بصیرت داشته باشند.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های آزاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: قشر دانشگاهی اعم از اساتید و دانشجویان از نظر فرهنگی در جریان فکری هر کشوری تاثیرگذار هستند و با توجه به ارزش‎گذاری در زمینه علمی و دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی این نقش به صورت ویژه دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: انتخابات دور گذشته مجلس شورای اسلامی ثابت کرد که ملت به نظام وفادار، معتمد و پایبند هستند البته دسیسه‎های دشمن هیچ زمانی فروکش نمی‎کند و قطعا اساتید و دانشجویان و حوزه‎های علمیه و اقشار جامعه به سمتی خواهند رفت که همچون گذشته یک انتخابات سالم و شاداب و پرطراوت و آزاد را در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار کنند و مشتی بر دهان یاوه‎گویان داخلی و دشمنان خارجی مبنی بر عدم اعتماد ملت به نظام بزنیم.

حسینی ادامه داد: نهاد هم با حفظ بی‎طرفی کامل همچون گذشته نسبت به پرطراوت شدن فضای انتخابات در فضای دانشگاه قدم‎های موثری را برخواهد داشت.

وی گفت: برگزاری اولین انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی و کسانی که رای آوردند دلالت بر آزاد بودن انتخابات مردمی داشت و اگر بنی‌صدر که مورد تایید حضرت امام (ره) نبود و حتی مورد تایید شورای انقلاب از جمله شهید بهشتی و مقام معظم رهبری نبود اما از صندوق‎های رای درآمد و انتخابات‎های بعدی هم چنین بوده است.

حسینی اظهار داشت: کسی که نامش از صندوق‎ها بیرون آمده مورد تایید است و این آزادی کامل را در انتخابات گذشته نشان می‎دهد و کسانی که دم می‎زنند که باید این انتخابات آزاد باشد بصیرت ندارند چون تمام انتخاباتی که در ایران اسلامی برگزار شده آزاد بوده است.

وی یادآور شد: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای شهر در سی سال گذشته نشان‌دهنده آزادی انتخابات است.

حسینی افزود: در حوزه‎های مختلف فرهنگی، پژوهشی، عمرانی و آموزشی تلاش‎هایی را داشته‎اند که جا دارد از ریاست دانشگاه و تمام مجموعه این واحد دانشگاهی تقدیر کنیم.

وی اضافه کرد: قله نگاه ما در برنامه‎های فرهنگی و آموزشی است و قطعا دوستان هم قبول دارند و تا رسیدن به آن نقاط فاصله زیاد داریم زیرا راه پرخطر و مشکلی است و امیدواریم با همت دوستان در این حوزه‎ها به ویژه در حوزه فرهنگی که دغدغه ریاست عالی دانشگاه آزاد هم مسائل فرهنگی است، افزایش چشم‌گیری داشته باشیم.

انتهای پیام/66001/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول