اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌‌نشانی اصفهان خبر داد

ارائه آموزش‌های نظام‌مند ایمنی به 200 هزار دانش‌آموز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: هر ساله آموزش‌های نظام‌مند و برنامه‌ریزی شده ایمنی به حدود 200 هزار دانش‌آموز در اصفهان ارائه می‌شود.

ارائه آموزش‌های نظام‌مند ایمنی به 200 هزار دانش‌آموز

بهزاد بزرگزاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه اگر چه طی سال‌های اخیر آمار حریق و حوادث در مدارس و مراکز آموزشی کل کشور به دلیل عدم رعایت نکات پیشگیرانه افزایش چند برابری یافته است، اظهار کرد: اما فعالیت‌های آموزشی این سازمان در راستای تأمین ایمنی مدارس سبب کاهش آمار حریق و حوادث در مدارس اصفهان شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دانش‌آموزان اصفهان به دلیل قرار گرفتن در یک سیستم آموزش ایمنی دارای توانایی شناسایی و کنترل حوادث شده‌اند، اضافه کرد: همچنین این افراد می‌توانند به عنوان یک آتش‌نشان یار به خود و افراد حادثه‌دیده کمک‌های لازم را ارائه کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: طی سال‌های گذشته اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با کمک و همیاری سازمان آتش‌نشانی در راستای تأمین ایمنی مدارس نقش خود را به صورت درست و مناسب ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه این سازمان از دهه 70 سرمایه‌گذاری بر روی آموزش ایمنی در میان دانش‌آموزان را به صورت جدی دنبال کرده است، ادامه داد: هر ساله آموزش‌های نظام‌مند و برنامه‌ریزی شده ایمنی به حدود 200 هزار دانش‌آموز در اصفهان ارائه می‌شود.

بزرگ‌زاد با اشاره به اینکه درصدد هستیم با برگزاری مانور‌های هر دانش‌آموز یک آتش‌نشان فرهنگ ایمنی را بیش از گذشته در اصفهان افزایش بدهیم، تاکید کرد: در حال حاضر اصفهان در جایگاهی قرار دارد که نه تنها با کاهش حوادث در مدارس مواجه شده بلکه در حال عملیاتی کردن طرح بزرگ آتش‌نشان یار دانش‌آموز در مدارس است.

وی با تأکید بر اینکه این سازمان پیش از آغاز سال تحصیلی جدید با شش منطقه آموزش و پرورش نسبت به برگزاری جلسات برنامه‌ریزی و تهیه برنامه آموزشی لازم اقدام کرده است، افزود:  تهیه و اجرای برنامه جامع ایمنی برای دانش‌آموزان از مهم‌ترین نتایج این جلسات به شمار می‌رود و دانش‌آموزان اصفهانی از ابتدای مهر تا پاپان اردیبهشت ماه امسال در ایستگاه‌های آتش‌نشانی زیر پوشش آموزش‌های ایمنی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/63004/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول