اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت قرارگاه قدس جنوب شرق کشور

مرکز آموزشی ـ تحقیقاتی چندمنظوره شهید شفیع‌پور گشایش یافت

خبرگزاری فارس: مسئول محرومیت‌زدایی و مددیاری قرارگاه قدس جنوب شرق کشور گفت: مرکز آموزشی ـ تحقیقاتی شهید شفیع پور زاهدان گشایش یافته و در حال ارائه فعالیت و خدمات است.

مرکز آموزشی ـ تحقیقاتی چندمنظوره شهید شفیع‌پور گشایش یافت

حسن منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: این مرکز آموزشی تحقیقاتی چند منظوره با زیربنای یک‌ هزار و 100 در زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع ایجاد شده است.

وی افزود: در این مرکز، سوله‌های آموزشی ـ تحقیقاتی ـ محصولات گلخانه‌ای، شترمرغ، بلدرچین و کبک در نظر گرفته شده که علاوه بر کار تحقیقاتی در زمینه آموزش نیز بهره‌برداری می‌شوند.

مسئول محرومیت‌زدایی و مددیاری قرارگاه قدس جنوب شرق کشور بیان کرد: این مرکز با هدف آموزش طوایفی که در مناطق دور افتاده قرار دارند و از نعمت آموزش بی‌بهره هستند ایجاد شده است.

وی ادامه داد: برای حمایت از افراد شاغل در گلخانه‌های استان که در مناطق دورافتاده و محروم قراردارند از هر طایفه ای دو نفر برای آشنایی با شیوه‌های علمی نوین و مدیریت گلخانه، شترداری و غیره به این مرکز مراجعه و آموزش می‌بینند.

منصوری گفت: این مرکز همچنین طرح‌های پرورش شترمرغ، بلدرچین و کبک را به فراخور اقلیم مناطق مختلف استان که قابلیت اجرایی دارند، را کارشناسی و نسبت به ایجاد آنها اقدام می‌کند.

مسئول محرومیت‌زدایی و مددیاری قرارگاه قدس جنوب شرق کشور اضافه کرد: تعداد 120 قطعه شترمرغ طی ماه آینده برای راه‌اندازی بخش پرورش شترمرغ مرکز آموزشی ـ تحقیقاتی چند منظوره شهید شفیع‌پور وارد این مرکز می‌شود.

وی بیان کرد: پرورش شتر مرغ به صورت پرواری و مولد در این مرکز انجام خواهد شد و آموزش نیروهای بومی طوایف مختلف هم در این راستا در دستور کار قرار دارد.

منصوری افزود: در حال‌حاضر واحدهای گلخانه‌ مرکز فعال بوده و کار پرورش شترمرغ، بلدرچین و کبک و نیز در آینده‌ای نزدیک به اجرا در می‌آید.

وی گفت: با ایجاد این مرکز برای تعداد 20 نفر از نیروهای بومی منطقه به طور مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

مسئول محرومیت‌زدایی و مددیاری قرارگاه قدس جنوب شرق کشور اضافه کرد: تعداد چهار نفر کارشناس امور دام و نباتات کار پوشش خدمات به طرح‌های اجرا شده قرارگاه قدس جنوب شرق را در طرح‌های گلخانه‌ای بر عهده دارند.

انتهای پیام/75001/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول