اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سپاه استان سمنان خبر داد

3400 دانش‌آموز سمنانی در کاروان راهیان نور

خبرگزاری فارس: جانشین سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: 3 هزار و 400 نفر دانش‌آموز سمنانی به مناطق عملیاتی دوران جنگ اعزام می‏شوند.

3400 دانش‌آموز سمنانی در کاروان راهیان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، اسحاق هراسانیان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در سمنان در خصوص اعزام دانش‌آموزان پسر استان سمنان به اردوهای راهیان نور اظهار داشت: اعزام دانش‌آموزان پسر این استان در قالب درس آمادگی دفاعی به مناطق عملیاتی از دوم تا 20 بهمن‌ ماه صورت می‌گیرد.

وی گفت: 3 هزار و 400 نفر دانش‌آموز به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند که از این تعداد، به تفکیک شهرستان‌ها از سمنان و سرخه یک هزار و 202 نفر، گرمسار 577 نفر، شاهرود یک هزار و 66 نفر، دامغان امیریه 620 نفر، میامی و بیارجمند180 نفر و از مهدیشهر تعداد 219 نفر در اردوی راهیان نور حضور دارند.

هراسانیان در خصوص برنامه‌های تدارک دیده شده ویژه اردوهای راهیان نور گفت: در جلسات متعدد و مشترک سپاه استان و آموزش و پرورش، برنامه‌ها در سه بخش قبل از اعزام، حین اعزام و بعد از اعزام در نظر گرفته شده است.

جانشین سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان بیان داشت: برنامه‌هایی از قبیل برپایی نمایشگاه‌های دفاع مقدس، قرائت وصیت‏نامه شهدای دانش‌آموز در مدارس و پخش فیلم‌ها و کلیپ‌های شهدا و برنامه‌های متنوع و متعدد دیگر از جمله برنامه‌هایی است که قبل از اعزام اجرا می‌شود.

حضور در دانش‏آموزان سمنانی در عملیات رزمی و فرهنگی

جانشین سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان افزود: حین اعزام و در محل اردوگاه‌ها و یادمان‌ها نیز برنامه‌هایی متناسب با استفاده از اساتید مجرب و روان‏شناسان اجرا می‌شود که از جمله آن، می‌توان به پاسخ‌گویی به شبهات دانش‌آموزان توسط طلاب و راویان، حضور در عملیات رزمی و فرهنگی نام برد.

هراسانیان از دیگر برنامه‌های فرهنگی اردوی راهیان نور را بازدید از مسجد جامع شهر خرمشهر،‌، بازدید از موزه دفاع مقدس در خرمشهر،‌ حضور در یادمان‌های شرهانی، فتح‌المبین، هویزه و شلمچه، بازدید از مزار شهدای گمنام و زیارت دانیال نبی در شوش عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در اردوگاه‌ها، فضاسازی‌های معنوی مناسبی صورت گرفته است و برنامه‌ای نیز ویژه بازگشت دانش‌آموزان با عنوان برنامه وداع انجام می‌شود.

جانشین سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان ارتباط‌گیری و تداوم راه شهدا را از برنامه‌های بعد از اعزام عنوان کرد و گفت: بدین منظور، مجلات و بولتن‌هایی تهیه و توزیع می‌شود و همچنین دل‏نوشته‌های دانش‌آموزان جمع‌آوری شده و به جشنواره راهیان نور ارسال می‌شود.

هراسانیان گفت: اردوی راهیان نور به منزله تجدید بیعت با امام(ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی است و ما اکنون موظف هستیم تا با پیروی از بیانات مقام معظم رهبری در تداوم این راه، تمام تلاش خود را انجام دهیم.

انتهای پیام/2249/ج30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول