اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

شرایط مساعدی برای پیشرفت علوم فضایی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف علمی و صنعتی در استان گفت: شرایط مساعدی برای پیشرفت علوم فضایی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد.

شرایط مساعدی برای پیشرفت علوم فضایی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی بعدازظهر امروز در دیدار با حمید فاضلی رئیس سازمان فضایی کشور با اشاره به ظرفیت‌های مختلف علمی و صنعتی در استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: شرایط مساعدی برای پیشرفت علوم فضایی در استان آذربایجان‌ شرقی وجود دارد که دستاوردهای واحدهای صنعتی و پیشرفت‌های علمی دانشگاه‌های صنعتی استان موید این مطلب است.

وی به فعالیت‌های پژوهشکده تحقیقات فضایی سازمان فضایی اشاره کرد و گفت: این پژوهشکده به مثابه آتش نهفته‌ای است که با تحقق شرایط لازم می‌تواند گرمابخش مجموعه‌های علمی و دانشگاهی باشد.

علیرضابیگی بر تعامل و ارتباط مجموعه‌های علمی و صنعتی استان با سازمان فضایی کشور تاکید کرد و افزود: بهره‌گیری از فارغ‌التحصیلان دانشجویان دوره‌های تکمیلی به ویژه دوره دکترا در زمینه علوم پایه و به خصوص در پژوهشکده تحقیقات فضایی سازمان فضایی در استان آذربایجان‌شرقی می‌تواند ظرفیت جدیدی را برای شکوفایی این علوم نوین در استان فراهم کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی، به ظرفیت‌های صنعتی استان اشاره کرد و افزود: آذربایجان‌شرقی با دارا بودن واحدهای صنعتی از قبیل ایدم، چرخشگر، ماشین‌سازی و تراکتورسازی، در طراحی و ساخت بسیاری از قطعات و موتورهای حساس فعالیت دارد.

علیرضابیگی همچنین موفقیت نخبگان استان در تورنمنت‌های مختلف را یادآور شد و ادامه داد: این شرایط ویژه به همراه فرصت‌های علمی و موقعیت دانشگاهی استان می‌تواند بستر مساعدی را برای تعامل با سازمان فضایی کشور فراهم کند.

وی با اشاره به مراودات بین‌المللی استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: هم‌اکنون مراکز علمی و تحقیقاتی استان، تعامل سازنده‌ای با مراکز دانشگاهی کشورهای همسایه دارند و حضور بحث‌های فضایی در دانشگاه‌های استان می‌تواند به شتاب بیشتر این ارتباط علمی منجر شود.

علیرضابیگی، با بیان اهمیت ارائه آموزش‌های زیربنایی علوم نوین، بر ایجاد فضاهای آموزشی و تفریحی مرتبط با علوم فضایی و نجوم در پارک‌ها و مراکز فرهنگی و هنری با مشارکت شهرداری تبریز تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: فضا، میراث مشترک تمام انسان‌ها است و همه ملت‌ها حق دارند برای دستیابی صلح‌آمیز به به آن تلاش کنند.

انتهای پیام/60001/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول