اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت شوشتر:

آمپول‌زنان خانگی مرگ تزریق می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شوشتر گفت: تزریق آمپول در منازل می‌تواند منجر به مرگ شود و به این دلیل باید جدا از این امر خودداری کرد.

آمپول‌زنان خانگی مرگ تزریق می‌کنند

صغری گنج امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: بسیاری از آمپول‌ها در شرایط کنونی می‌تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشند و باید در مراکز بهداشتی تزریق شوند.

وی افزود: تزریق این آمپول‌ها می‌تواند در فضای خانگی باعث آبسه و عفونت شود و باید این آمپول‌ها در فضایی کاملا استریل شده تزریق شوند تا عوارض بعدی برای آنها به وجود نیاید.

 

*افرادی که مجوز تزریق دارند نیز مجاز به تزریق خانگی نیستند

رئیس مرکز بهداشت شوشتر اظهار داشت: بسیاری از افرادی که در شرایط کنونی اقدام به تزریق آمپول در منزل می‌کنند دارای مجوز تزریقات نیستند و به این دلیل اقدام آنها کاملا غیرقانونی است.

وی افزود: حتی اگر فردی دارای مجوز تزریق باشد و در منازل اقدام به تزریق کند اقدامی خلاف قانون انجام داده است و باید با وی برخورد جدی و قانونی شود تا از این اقدام جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از آمپول‌ها دچار شوک و یا آلرژی می‌کنند و به این دلیل باید در صورت بروز آلرژی و شوک دستگاه‌های احیا در اختیار باشد تا فرد از مرگ حتمی نجات یابد ولی در منازل چنین دستگاه‌هایی وجود ندارد و فرد حتما تلف می‌شود.

*با شیوع بیماری‌های فصلی تزریق خانگی نیز افزایش می‌یابد

رئیس مرکز بهداشت شوشتر اظهار داشت: در شرایط کنونی با سرمای شدید بیماری‌های فصلی افزایش می‌یابد و به این دلیل تعداد تزریقات غیرمجاز خانگی چندین برابر می‌شود.

گنج خاطر نشان کرد: تزریق آمپول‌هایی مانند پنی‌سیلین و دیکلوفناک بسیار خطرناک است و باید در هنگام تزریق به صورت کامل فرد بیمار چک شود و مراحل اطمینان بخشی را طی کند.

وی افزود: تزریق خانگی برای چنین آمپول‌هایی تنها باعث ایجاد خطر و بروز عوارض بعدی مانند عفونت موضعی و آبسه و ... می‌شود.

*عوامل اطمینان بخش را مدنظر داشته باشیدرئیس مرکز بهداشت شوشتر افزود: در شرایط کنونی برای تزریق آمپول پنی‌سیلین نیازمند تست شخص بیمار است و باید داشتن و نداشتن آلرژی وی را بررسی کرد و سپس به تزریق مشغول شد.

گنج تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که در تزریق قبلی شخص آلرژی به این آمپول نداشته باشد ولی در تزریق بعدی به این آمپول آلرژی پیدا کرده باشد و به این دلیل باید همه شرایط اطمینان‌بخشی را طی کرد.

وی خاطر نشان کرد: هر تزریقی خطرات خاص خود را دارد و باید آمپول توسط افراد خبره و کارکشته و در مراکز بهداشتی تزریق شود تا مشکلاتی پیش نیاید و در صورت بروز مشکل نیز بتوان با آنها مقابله کرد.

انتهای پیام/72006/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول