اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد آبپخش:

استفاده از ابزار هنر برای تبیین اندیشه اسلامی ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش گفت: استفاده از ابزار هنر برای تبیین اندیشه اسلامی امری لازم و ضروری است.

استفاده از ابزار هنر برای تبیین اندیشه اسلامی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، محمدرضا دهقانی شنبه‌ شب در آئین اختتامیه نمایشنامه «در قاب ماه» اظهار داشت: هنرمندان نقش مهمی در جامعه دارند و استفاده از ابزار هنر برای تبیین اندیشه اسلامی امری لازم و ضروری است.

وی افزود: هنرمندان متعهد تاثیر به‌سزایی در نشر تعالیم اسلامی و قرآنی دارند و باید از تمام توان و ظرفیت خود برای تقویت هنرمندان به ویژه هنرمندان متعهد استفاده کنیم.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های اجرا شده توسط هنرمندان در مناسبت‌های مختلف خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی مبتنی بر فرهنگ عاشورا و سیره نبی اکرم (ص) و اولیای دین از برنامه‌های مهمی است که مدیریت فرهنگی آبپخش در دهه اول ماه محرم و دهه آخر ماه صفر در دستور کار خود قرار داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی محرم و صفر در این منطقه با کیفیت مطلوبی برگزار شد.

دهقانی افزود: کیفیت در اجرای برنامه‌های فرهنگی مهم‌ترین مولفه‌ای است که این نهاد در دستور کار خود قرار داد و انعکاس برنامه‌ها در سطوح منطقه‌ای و استانی حاکی از این مهم است.

وی عنوان کرد: بیان خواسته‌‌های اکثریت جامعه مهم‌ترین مساله‌ای است که هنرمندان تئاتر باید به آن توجه داشته باشند و برنامه‌های خود را بر این اصل منطبق کنند.

این مسئول بیان داشت: تبیین ارزش‌ها، اصول و مبانی اسلام یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه اسلامی است و هنرمندان باید به آن اهتمام ورزند.

نقش مهم هنر در تبیین آموزه‌های اسلامی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش نقش هنر در تبیین آموزه‌های اسلامی را مهم دانست و اضافه کرد:‌ با توجه به ویژگی و ظرفیت بالای هنر نمایش به‌عنوان هنری پویا و زنده می‌توان مفاهیم دینی و ارزش‌های اسلامی را در آن ارائه کرد.

دهقانی گفت: هنرمندان عرصه نمایش باید با نگاه تخصصی و با توجه به هنجارهای دینی و اجتماعی آثاری در خور و منطبق بر فرهنگ متعالی اسلامی و ایرانی تولید کنند.

وی یادآور شد: هنر مسیر حساس و ظریفی را طی می‌کند و برای ماندگاری و تاثیرگذاری آن باید بر ارزش‌های دینی و الهی منطبق باشد.

این مسئول عنوان کرد: نمایش در قاب ماه به مناسبت رحلت نبی اکرم اسلام(ص)، شهادت امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) توسط گروه هنری بهار با کارگردانی حسن بحرانی، طی سه نوبت و به‌صورت مجزا برای آقایان و بانوان به اجرا درآمد و با استقبال پرشور مردمی مواجه شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش متذکر شد: اجرای مجموعه‌ای کامل از برنامه‌های آئینی، اسلامی و عاشورایی از دستاوردهای ارزشمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش و هنرمندان کوشای آبپخشی محسوب می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: با اتمام برنامه‌های آئینی و اسلامی محرم و صفر این نهاد فاز جدیدی از فعالیت‌های خود را آغاز کرده و در فاز جدید تمرکز خود را به برنامه‌های انقلابی و مناسبتی دهه فجر انقلاب اسلامی معطوف خواهیم کرد.

انتهای پیام/2451/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول