اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اعزام جنگنده‌ها و نیروهای پیاده فرانسه به مالی/ کشته شدن یک خلبان فرانسوی

خبرگزاری فارس: ارتش فرانسه در حالی عملیات نظامی نیروی هوایی و زمینی خود را در مالی گسترش داده است که یک خلبان فرانسوی طی عملیاتی نظامی علیه گروه‌های تندرو کشته شد.

اعزام جنگنده‌ها و نیروهای پیاده فرانسه به مالی/ کشته شدن یک خلبان فرانسوی

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ادوار جیو» فرمانده ارتش فرانسه امروز شنبه اعلام کرد که فرانسه مداخله نظامی خود در مالی را به منظور کمک به سرکوب شورشیان تقویت می‌کند در عین حال قصدی برای گسترده کردن عملیات خود به سوی مناطق شمال تحت سیطره تندروها را ندارد.

جیو در جمع خبرنگاران گفت: فرانسه در حملاتی هوایی 6 کامیون متعلق به شورشیان را منهدم کرده است و جنگنده‌های رافال فرانسه  حملاتی را از پایگاه‌هایی در فرانسه علیه مواضع شورشیان در مالی آغاز کرده‌اند و از این به بعد هواپیماهای نظامی بیشتری به این کشور آفریقایی فرستاده می‌شود.

«جان ایو لودریان» وزیر دفاع فرانسه نیز امروز شنبه ساعاتی پس از حمله نیروهای فرانسوی علیه شورشیان مالی اعلام کرد: یگان‌های فرانسوی از جمعه شب در باماکو مستقر شده‌اند تا از اتباع فرانسوی مقیم در پایتخت مالی محافظت کنند.

وزیر فرانسوی در نشستی خبری گفت: دستور استقرار اولین یگان‌های فرانسوی در باماکو صادر شده است و شمار این نیروها بیشتر نیز خواهد شد و به چند صد نیرو خواهد رسید.

وزیر دفاع فرانسه همچنین گفت که یک افسر فرانسوی در جریان حمله یک بالگرد فرانسوی به گروهی از تروریست‌ها در مرکز مالی که به سوی جنوب این کشور در حرکت بودند کشته شده است.

با حمله نیروی هوایی فرانسوی و پشتیبانی نیروهای ارتش مالی شماری از نیروهای تروریستی به هلاک رسیدند و پیشروی آنها به سمت جنوب مالی متوقف شد.

این افسر خلبان فرانسوی به ضرب گلوله نیروهای پیاده تندرو و نه با آتش توپخانه‌ای هدف قرار گرفته و زخمی شد که به دنبال آن در بیمارستان جان سپرد.

ارتش فرانسه با اعلام اینکه نام عملیات خود در مالی را «یوزپلنگ» نهاده تاکید کرد که این عملیات در سطح تاکتیکی از سوی فرماندهی عملیات فرانسه که مقر آن در مالی است اداره می‌شود اما در سطح راهبردی از سوی فرماندهی عملیات که مقر آن در پاریس است هدایت می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول