اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خبرگزاری فرانسه: هزاران بحرینی علیه آل ‌خلیفه تظاهرات کردند

خبرگزاری فارس: هزاران بحرینی امروز ـ شنبه ـ علیه احکام صادرشده برای رهبران مخالف توسط دادگاه‌های رژیم آل خلیفه تظاهرات کردند.

خبرگزاری فرانسه: هزاران بحرینی علیه آل ‌خلیفه تظاهرات کردند

به گزارش فارس،‌ خبرگزاری فرانسه گزارش داد که هزاران نفر روز شنبه در اعتراض به احکام زندان صادر شده علیه 13 نفر از رهبران مخالفان تظاهرات کردند.

این تظاهرات در نزدیکی منامه برگزار شد و بر اساس اعلام شاهدان، تظاهرات کنندگان تصاویر رهبران زندان شده و همچنین پرچم‌های بحرین را در دست داشته و شعارهایی نظیر «هرگز زندانیان را فراموش نمی‌کنیم» و «هیهات منا الذلة» سر می‌دادند.

درگیری میان تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی گزارش نشده است اما حضور گسترده نیروهای امنیتی کاملا قابل رویت بود.

در پایان این تظاهرات،‌ در بیانیه‌ای که منتشر شد، گروه‌های مخالف اعلام کردند: حکم‌های صادر شده درباره رهبران سیاسی احکام باطلی بوده و هیچ ارزش قانونی ندارد چون بر اساس انتقام و از سوی قاضی‌های غیر مستقل صادر شده و اساس قضاوت پاک را ندارد.

تظاهرات کنندگان در این تظاهرات همچنین بر تشکیل دولت و پارلمانی منتخب با تمامی اختیارات و همچنین تبدیل سازمان‌های امنیتی به موسساتی ملی و پاک و همچنین استقلال دادگستری تاکید کردند.

دادگاه بحرین دوشنبه گذشته احکام صادر شده درباره 13 نفر از رهبران مخالف به اتهام اقدام علیه نظام را تایید کرد. این احکام از حبس 5 سال تا حبس ابد را شامل می شود و امکان تجدیدنظر درباره احکام صادر شده وجود ندارد.

«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل تنها به ابراز تاسف عمیق درباره این احکام کفایت کرد و سازمان حقوق بشر و عفو بین‌الملل نیز از این احکام صادر شده انتقاد کردند. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول