اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قهرمان ملی بحرین به حبس محکوم شد

خبرگزاری فارس: دیوان عالی بحرین در ادامه صدور احکام علیه شهروندان بحرینی، "محمد میرزا" عضو تیم ملی رزمی جوجیتسو این کشور را به حبس محکوم کرد.

قهرمان ملی بحرین به حبس محکوم شد

به گزارش فارس، معصومه المهدی همسر محمد میرزا در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: محمد با شرکت در مسابقات جهانی توانست پرچم بحرین را بالای سر ببرد و مدال‌های طلای بسیاری را برای کشورش به ارمغان آورد و به مربی ماهری در این رشته ورزشی نیز تبدیل شد.

المهدی افزود: مسئولان بحرین اتهام ناروای "ربودن یک مأمور پلیس" را به محمد و 9 نفر دیگر وارد کرده‌اند در حالی که محمد به هیچ وجه این 9 نفر را نمی‌شناسد.

وی گفت: محمد به همراه این 9 نفر در دادگاه نظامی محاکمه و به 20 سال حبس محکوم شده بود و این حکم در دادگاه تجدید نظر به 15 سال کاهش یافت و سرانجام دادگاه عالی همه آن 9 نفر را تبرئه و محمد را به 10 سال حبس محکوم کرد. 

همسر محمد میرزا افزود: محمد فقط به ورزش می پرداخت و با امور سیاسی کاری نداشت.

معصومه المهدی خاطرنشان کرد: محمد یک روز برای خرید از خانه بیرون رفت و نیروهای امنیتی وی را ربودند و ما از سرنوشت وی بی اطلاع بودیم. هنگامی که از نهادهای مربوطه جویای سرنوشت وی شدیم، از دادن اطلاعات امتناع کردند تا اینکه یک روز دادگاه نظامی با ما تماس گرفت و زمان محاکمه محمد را به ما ابلاغ کرد و هنگامی که ما محمد را در دادگاه دیدیم، آثار شکنجه روی صورت و دستانش نمایان بود.

برپایه این گزارش، معصومه المهدی همسر محمد میرزا نیز از کار اخراج شده و  محمد هم از شرکتی که در آن کار می کرد، اخراج و مجوز مربیگری جوجیتسو وی نیز لغو شده است.

المهدی در مصاحبه با العالم خطاب به مسئولان رژیم بحرین گفت: دستگاه قضایی بحرین احکام ناعادلانه صادر می کند و سرنوشت مردم را به بازی می‌گیرد.

وی افزود: صدور حکم 20 سال حبس سپس تخفیف حکم به 15 سال و نهایتاً به 10 سال شک و تردیدها درباره عملکرد دستگاه قضائی را افزایش می دهد.

همسر محمد میرزا گفت: فردی مانند محمد که با تلاش های مجدانه پرچم بحرین را در مجامع ورزشی جهان بالا برده و برای کشور افتخار آفریده است، نباید با اتهامات ناروا زندانی و چنین حکم ظالمانه‌ای در حق وی صادر شود.

المهدی افزود: محمد یک و نیم سال پیش هنگامی که فرزندش شش ماهه بود، ربوده شد و فرزندش هم اکنون دو ساله است و تاکنون فقط 2 بار پدر خود را - آن هم دست بسته و در لباس زندان- دیده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول