اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نشست امنیتی رهبران لیبی، الجزایر و تونس

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیران سه کشور لیبی، الجزایر و تونس، شنبه آتی در نشستی در لیبی در مورد امنیت مرزهای مشترک گفت‌وگو می‌کنند.

نشست امنیتی رهبران لیبی، الجزایر و تونس

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، نخست وزیران سه کشور لیبی، الجزایر و تونس شنبه آتی در منطقه قدامس در غرب لیبی در نقطه‌ای مرزی میان این کشور با الجزایر و تونس گرد هم می‌آیند تا در مورد موضوع پر اهمیت و جنجال ساز امنیت مرزها گفت‌وگو کنند.

علی زیدان نخست وزیر لیبی اعلام کرده است که در این نشست در مورد اتخاذ تدابیری برای ایمن ساختن مرزها از طریق مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات و نیز دیگر انواع قاچاق گفت وگو می شود.

زیدان دوشنبه گذشته با حمادی الجبالی همتای تونسی خود دیدار و در مورد امنیت مرزها و عادی سازی رفت و آمدها از طریق گذرگاه مرزی راس الجدیر که روز پنجشنبه پس از یک ماه بسته بودن دوباره گشوده شد، با وی گفتگو کرد.

مرزهای تونس و لیبی به گذرگاه قاچاقچیان محلی و به ویژه آنهایی که سلاح های به دست آمده از زرادخانه های متعلق به رژیم معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی را قاچاق می کنند، مبدل شده است.

دولت لیبی دسامبر گذشته مرزهای خود را با کشورهای الجزایر، نیجر، چاد و سودان ببندد و به علت وخامت اوضاع امنیتی در این مرزها، این مناطق را نواحی نظامی بسته اعلام کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول