اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اعتراض‌های خشونت‌بار در گلوگاه تجاری تونس

خبرگزاری فارس: با ادامه تظاهرات مردم شهر مرزی بنقردان تونس در اعتراض به بسته ماندن یک گذرگاه حیاتی تجاری با لیبی، دولت تونس از تلاش برای رفع این مشکل خبر داد.

اعتراض‌های خشونت‌بار در گلوگاه تجاری تونس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تونس، درگیری‌ها در شهر مرزی «بنقردان» بین نیروهای امنیتی با اهالی این شهر بر سر بسته شدن گذرگاه «راس الجدیر» در مرز تونس با لیبی از سر گرفته شده است. این گذرگاه حیاتی و خط تجاری اصلی برای استان‌های جنوب شرق تونس محسوب می‌شود.

نیروهای پلیس دیروز یکشنبه با معترضان در مرکز شهر درگیر شدند و برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان به سوی صدها تن از آنها گاز اشک‌آور شلیک کردند. در مقابل تظاهرات کنندگان نیز به سوی نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند.

برخی اهالی بنقردان به خبرنگار فارس گفتند: مقامات تونس نمی‌توانند به توافقی اصولی با طرف لیبیایی برای باز شدن گذرگاه راس الجدیر دست یابند تا کامیون‌های حامل اجناس و کالاهای ضروری مردم از این گذرگاه عبور کنند.

اهالی این شهر از دولت تونس خواسته‌اند که به فکر راه حل اساسی برای مردم این منطقه باشند به گونه‌ای که یا با باز کردن گذرگاه راه کسب معاش را برای مردم بنقردان فراهم کنند و یا به گونه‌ای دیگر برای جوانان این منطقه اشتغال زایی کنند و طرح‌های توسعه را در این شهر دورافتاده اجرا کنند.

شهر بنقردان از توابع استان مدنین در 520 کیلومتری جنوب شرق تونس شاهراده مبادلات تجاری بین دو کشور تونس و لیبی است و مبادلات تجاری راه کسب رزق و روزی بسیاری از اهالی این شهر محسوب می‌شود.

از سوی دیگر «حمادی میاره»، استاندار مدنین تاکید کرد: اوضاع امنیتی در این شهر رو به بهبود است و هیئتی تونسی به رهبری حمادی الجبالی، نخست وزیر و وزرای کشور و دفاع تونس امروز دوشنبه به لیبی می‌روند تا راه‌های حل این مشکل را بررسی کنند.

استاندار مدنین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: برخی طرف‌های سیاسی و قاچاقچیان بزرگ جوانان را به خشونت طلبی و حمله به ساختمان‌های پلیس این استان تحریک می‌کنند.

اهالی شهر بنقردان می‌گویند: تجارت در این شهر به دلیل بسته ماندن گذرگاه از یک ماه پیش تاکنون با رکود قابل توجهی همراه بوده است و دیگر از این وضعیت به هم ریخته ناراضی هستند.

شهر بنقردان از شنبه شب گذشته شاهد اعتراضات شدیدی است که به سرعت به درگیری با نیروهای پلیس منجر شده است.

شمار زیادی نیروهای پلیس در این شهر به حال آماده باش در آمده و در نقاط مخلتف شهر مستقر هستند و خیابان‌های اصلی منتهی به گذرگاه راس جدیر به دلایل امنیتی نیز کاملا بسته شده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول