اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تربیت و آموزش سپاه شهرستان نور:

شجره طیبه صالحین به دنبال رویکرد فرهنگی تربیتی است

خبرگزاری فارس: مدیر تربیت و آموزش سپاه شهرستان نور گفت: هدف شجره طیبه صالحین، غالب شدن رویکرد فرهنگی تربیتی در تشکل‌های فرهنگی،دینی است.

شجره طیبه صالحین به دنبال رویکرد فرهنگی تربیتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت الاسلام سیدمهدی موسوی صبح امروز در جمع سرگروه‌های صالحین این ناحیه بیان داشت: تربیت انسان مؤمن، بصیر، مجاهد، فعال، انقلابی و دارای مواضع ولایی از اهداف اصلی و اساسی شجره طیبه صالحین است.

وی تصریح کرد: صالحین در واقع به منزله هموار کردن مسیر ظهور امام عصر(عج)، کادرسازی رهبری و هدایت انقلاب اسلامی در زیر چتر مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای و نیز جریان‌سازی فرهنگی در کشور، با هدف غالب شدن رویکرد فرهنگی تربیتی در تشکل‌های فرهنگی، دینی است.

موسوی افزود: شجره طیبه صالحین به معنای اخص در صدد راه‌اندازی حلقه‌های تربیتی در مساجد، با هدف ایجاد یا تغییر رفتار در مخاطبان، مبتنی بر مکتب تربیتی قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، اما صالحین به معنای عام، به فعال‌سازی، رونق و احیای مساجد شیعه در آخرالزمان می‌اندیشد.

وی تاکید کرد: اجرای طرح صالحین و یاری رساندن به مجریان و طراحان این طرح عظیم و ارزشمند به مثابه همراهی کردن در پایه‌گذاری سنت حسنه‌ای هم‌ وزن تلاش مجاهدان راه خدا است.

مدیر تربیت و آموزش سپاه شهرستان نور اولین گام ضروری برای موفقیت صالحین را معطوف به تغییر رویکرد غیر تربیتی به رویکرد تربیتی دانست و افزود: برای کار، متولیان امر، در هر شهر و محله و روستایی که هستند باید اول به ترویج و تبلیغ این اندیشه بپردازند و پس از آن تلاش کنند تا گروه‌های دغدغه‌مند و دارای رسالت اساسی، در این جبهه جدید، تکثیر شوند و به لحاظ کمی و کیفی افزایش یابند.

این مسئول ادامه داد: برای تبدیل پروسه فعال‌سازی مساجد شیعه در شهرهای کشور، به یک جریان فرهنگی غالب، ابتدا باید همکارانی همفکر و رزمندگانی مجاهد و نستوه، مناسب این جبهه تربیت کرد، کسانی که حاضر باشند خود را وقف کار فرهنگی و تربیتی کنند، طلاب، دانشجویان، روحانیون، فرهنگیان متعهد و مهره‌های کلیدی و اثر‌گذاری که حاضر باشند خود را وقف کار فرهنگی در جبهه مقابله با جنگ نرم دشمن کنند.

موسوی اظهار داشت: می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب و جلوگیری از انحراف‌های احتمالی در مسیر حرکت صالحین و هویت بخشی فرهنگی تربیتی به آن در سرتاسر این مرز و بوم، این حرکت را به جریان غالب فرهنگی کشور تبدیل کرد، البته به شرط آنکه ابتدا برای این کار نیروهای زبده و متخصص لازم را تربیت کنیم و سپس فضای انگیزشی مناسب برای انجام این مهم را در کشور تا حدودی رقم بزنیم.  

انتهای پیام/86023/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول