اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

58 هزار تن کالا در منطقه آزاد ارس تولید شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در 9 ماه سال‌جاری بیش از 205 میلیارد و 900 میلیون تومان با وزنی بالغ بر 58 هزار تن انواع کالا، محصولات نفتی و غیرنفتی در منطقه آزاد ارس تولید و روانه بازار داخل و خارج شد.

58 هزار تن کالا در منطقه آزاد ارس تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، صادق نجفی اظهار کرد: در 9 ماه سال‌جاری بیش از 58 هزار تن کالای صنعتی در 70 واحد تولیدی و صنعتی فعال منطقه آزاد ارس تولید شده است که نسبت به مشابه سال قبل رشد 35 درصدی دارد.

وی افزود: در 9 ماه سال‌جاری بیش از 205 میلیارد و 900 میلیون تومان با وزنی بالغ بر 58 هزار تن انواع کالا، محصولات نفتی و غیرنفتی نیز در منطقه آزاد ارس تولید و روانه بازار داخل و خارج شد.

نجفی گفت: در این مدت محصولات تولید شده در زمینه‌های مختلف تولیدی اعم از صنایع نساجی، پتروشیمی، نفت، پلی‌اتیلنی، خودروسازی، باطری‌سازی، غذایی، مبلمان شهری و خانگی در 70 واحد تولیدی و صنعتی هستند که عمده این محصولات به کشورهای گرجستان، ارمنستان، ترکمنستان، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، ترکیه، آلمان، امارات متحده‌عربی و برخی کشورهای اروپایی صادر شده است.

وی تصریح کرد: در 9 ماه سال‌جاری 300 شرکت ثبت شده‌اند که 48 شرکت با زمینه فعالیت تولیدی، 135 شرکت بازرگانی و انبارداری،95 شرکت خدماتی عمرانی و 22 شرکت سیاحتی و فرهنگی به ثبت رسیده است.

نجفی افزود: عمده کالاهای صادره حاصل از تولید منطقه آزاد ارس در این مدت کورز، کیک مغزدار، نمای یونولیت، گازوئیل، بنزین، نفت، روغن صنعتی، نفت سفید، مازوت، کیسه پلاستیکی، انواع نخ، صفحه کابینت، انواع پایه‌های فلزی رنگ‌آمیزی شده، مایکروفر، کامیون بارکش و لوازم پارک‌های بازی کودکان بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تاکید کرد: هم اکنون 70 واحد تولیدی و صنعتی در محدوده منطقه آزاد ارس مشغول به فعالیت هستند که در زمینه‌های مختلف تولید اعم از صنایع نساجی، پتروشیمی، نفت، پلی‌اتیلنی، خودروسازی، باطری‌سازی، غذایی و مبلمان شهری و خانگی فعالیت دارند.

منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار وسعت در مجموع بزرگ‌ترین منطقه آزاد کشور بوده و دارای چهار محدوده منفصل از هم در شهرستان‌های جلفا و خداآفرین در استان آذربایجان‌شرقی است.

انتهای پیام/60002/ت/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول