اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

حضور رئیس جمهور در مجلس مبنای همراهی بیشتر است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشست هفته آینده رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این حضور مبنای همدلی و همراهی بیشتر برای ارائه خدمات بیشتر به مردم است.

حضور رئیس جمهور در مجلس مبنای همراهی بیشتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بامداد امروز در جمع اصحاب فرهنگی و دانشگاهی مازندران که با موضوع دانشنامه مازندران برگزار شد، بیان داشت: این دانشنامه باید با در نظر گرفتن جمیع ویژگی‌های مازندران تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت‌های دانشگاهی و حوزوی در تدوین دانشنامه مازندران استفاده شود، خاطر نشان کرد: تدوین دانشنامه همیشه مورد توجه علما و بزرگان پژوهشی کشور بوده است.

ارتقای جشنواره امام رضا(ع) به بنیاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید برای کتابخانه تخصصی مازندران اقدام شود، تصریح کرد: فرهنگ و تمدن ایران و اسلام به ویژه در سرزمین طبرستان دارای افتخارات زیادی است.

حسینی از تدوین‌کنندگان دانشنامه مازندران خواست تا توجه ویژه‌ای به شهدا و ارزش‌ها داشته باشند.

این مسئول فرهنگی کشور تجربه دانشنامه‌نویسی را تجربه‌ ارزشمندی در کشور برشمرد و اضافه کرد: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب، بخشی را به دانشنامه اختصاص دادیم که استقبال‌کنندگان زیادی داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از فضای مجازی و خبری در تدوین این دانشنامه گفت: بعد از تدوین اولیه دانشنامه مازندران، اسناد این کار فرهنگی و علمی در اختیار دانشجویان قرار گیرد تا همه درباره آن نظر دهند.

حسینی از ارتقای جشنواره امام رضا(ع) به بنیاد امام رضا(ع) خبر داد و اظهار داشت: تدوین دانشنامه امام رضا نیز در دستور کار مسئولان این بنیاد قرار گرفته است.

*همه به اشارات رهبری توجه کنند

وی درباره مجتمع فرهنگی مرحوم کردان افزود: قرار است با تامین به موقع اعتبارات و بودجه مورد نظر، این مجتمع تا اوایل سال 92 تجهیز و بهره‌برداری شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنانش به نشست هفته آینده رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این حضور مبنای همدلی و همراهی بیشتر برای ارائه خدمات بیشتر به مردم است.

وی با تاکید بر اینکه همه به اشارات رهبری توجه کنند، تصریح کرد: حالا که دشمنان ‌علیه نظام اسلامی ایران یکپارچه شدند باید برای وحدت بیشتر و دامن نزدن به مسایل سیاسی و انتخاباتی همکاری کنیم.

تخصیص 27 درصدی اعتبارات امسال مازندران

استاندار مازندران نیز در این نشست با اشاره به انتخاب حسن انوشه برای تدوین و مدیریت دانشنامه مازندران گفت: نشست با حضور فعالان دانشگاهی و علمی برای تدوین دانشنامه مازندران را باید به فال نیک گرفت.

سید علی‌اکبر طاهایی درباره حضور همراه با تاخیر وزیر ارشاد در جمع فعالان فرهنگی، علمی و دانشگاهی مازندران به مسئله نقص فنی هواپیما از مبدا تهران اشاره کرد و تصریح کرد: با وجود فرود همراه با تاخیر هواپیما در فرودگاه دشت ناز، وزیر سعی کرد به احترام استادان دانشگاه در این نشست حضور یابد.

وی از تخصیص 27 درصدی اعتبارات امسال مازندران خبر داد و خاطر نشان کرد: اعتبارات ملی دولت نیز 14 درصد محقق شده است.

استاندار مازندران اضافه کرد: اخیراً نیز بخشنامه‌ای دریافت شد که تخصیص اعتبارات را با 2 درصد کاهش در بر گرفتند.

انتهای پیام/2296/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول