به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، عباسعلی اسدی ظهر امروز در نشست کارشناسان و اعضای کمیتههای تخصصی آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: دشتستان بیشترین جمعیت دانشآموزی را دارد و توجه به رشد کیفیت تحصیلی دانشآموزان در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: معلمان، مربیان و کارکنان آموزش و پرورش در سال جاری با اجرای طرح مهم و ارزشمند تحول بنیادین در راستای موفقیت و بالندگی مدارس گام برداشتهاند.
رئیس آموزش و پرورش دشتستان با اشاره به اهمیت نظرات کارشناسان آموزشی خاطرنشان کرد: کارشناسان کمیتهها ابتدا باید به دنبال شناساندن نقاط ضعف و قوت در حوزه کاری خود باشند سپس نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را آسیبشناسی کنند.
اسدی تصریح کرد: گاهی اوقات افت تحصیلی از عوامل درونی نشأت میگیرد و گاهی نیز عوامل محیطی دارد که باید مورد توجه کارشناسان قرار گیرد.
وی اضافه کرد: اقتصاد، تدریس بد، وابستگی به کمکهای آموزشی خارج از مدرسه، بیماری، سرخوردگیهای اجتماعی و خانوادگی و ... از جمله عواملی هستند که هر کدام در افت تحصیلی دانشآموزان نقش بسزایی دارند.
این مسئول یادآور شد: یکی از دلایل عمده افت تحصیلی به ویژه در دانشآموزان دوران دبستان وابستگی آنها به والدین است مثلاً وابستگی که در دوران ابتدایی بین والدین و فرزندان شکل میگیرد و وقتی آن نیروی کمکی به هر شکلی یا علتی نتواند دیگر به آنها کمک کند آن وقت زمینه افت تحصیلی به وجود میآید.
اسدی گفت: از آنجا که وابستگی به مرور زمان شکل میگیرد قطع وابستگی نیز باید در طول زمان صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: دانشآموز باید روزی روی پای خود بایستد و بتواند تکالیفش را به تنهایی انجام دهد، ولی عادت دادن او به اینکه همیشه کسی هست که در دروس مدرسه به آنها کمک کند؛ این تفکر که همیشه کسی برای تکیه کردن وجود دارد را در ذهن او تقویت میکند و سرانجام با از بین رفتن این تکیهگاه تحصیلی نشانههای افت تحصیلی در کارنامه دانشآموز جلب توجه میکند.
در این نشست تعدادی از کارشناسان و اعضای کمیتهها نیز نظرات خود را بیان کرده و مطالب و موضوعات مطرح شده در بین اعضای کمیتهها تجزیه و تحلیل شد.
انتهای پیام/2451/ز20/ض1002