اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان تاکید کرد

نیازی به تعویض کارت‌های ملی موجود نیست

خبرگزاری فارس: مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه این استان آمادگی اجرای طرح کارت ملی هوشمند را داراست، گفت: کارت‌های ملی فعلی علی‌رغم اتمام تاریخ اعتبار، نیازی به تعویض نداشته و تا پایان سال 92 اعتبار دارند.

نیازی به تعویض کارت‌های ملی موجود نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس مهدی عسکری‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کارت‌های ملی فعلی در آینده‌ای نزدیک باید جای خود را به کارت‌های ملی هوشمند بدهد، ضمن تشریح قابلیت‌های نسل جدید کارت‌های ملی در کشور، اظهار داشت: در حال حاضر استقرار دولت الکترونیک از اهم اهداف نظام است و کارت هوشمند ملی یکی از مهم‌ترین ابزار و امکان زیرساختی برای استقرار دولت الکترونیک به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: طبق قانون برنامه پنجم توسعه کارت ملی باید تا پایان سال 95 برای ایرانیان بالای 15 سال صادر شود.

به گفته این مسئول کارت هوشمند ملی یکی از مهم‌ترین پیش نیازهای مدیریت هویت دیجیتال است که همزمان با برنامه دولت الکترونیک باید به صورت وسیع و فراگیر دنبال شود.

عسکری‌زاده در ادامه گفت: در این طرح به هر شهروند ایرانی یک کارت هوشمند ملی داده می‌شود که به عنوان مرجع تشخیص و تصدیق هویت افراد در فضای دیجیتال و خدمات مربوط قرار می‌گیرد.

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان با اشاره به نقش سازمان ثبت احوال در اجرای این طرح به عنوان مجری پروژه تاکید کرد: کاربرد این کارت‌ها به دو دسته تقسیم می‌شود، دسته اول کاربردهای هویتی که می‌توان به شناسایی، تصدیق هویت، امضای دیجیتال و انتخابات الکترونیکی اشاره کرد و دسته دوم کاربردهای شهروند الکترونیکی که شامل سلامت الکترونیک با محوریت وزارت بهداشت، یارانه الکترونیکی با محوریت وزارت رفاه و کاربرد بانکی با محوریت بانک مرکزی خواهد بود.

وی با بیان اینکه افزایش امنیت فیزیکی، بیومتریک، تراشه و زیرساخت و حداقل رساندن امکان جعل هویت از جمله اهداف این طرح مهم است، گفت: با اجرای این طرح به مرور کارت‌های شناسایی ملی کنونی جمع‌آوری شده و کارت‌های هوشمند جایگزین آن خواهد.

این مسئول اضافه کرد: بر خلاف برخی شایعات منتشره مبنی بر لزوم تعویض کارت‌های ملی به دلیل اتمام اعتبار آن، تمامی این کارت‌ها مطابق مصوبه هیئت دولت تا پایان سال 1392 اعتبار دارند و نیازی به تعویض کارت‌های فعلی نیست.

وی تاکید کرد: هرگونه تصمیم و اطلاع رسانی در خصوص اعتبار و یا عدم اعتبار کارت‌های شناسایی ملی فعلی، از طریق پورتال اداره کل ثبت احوال استان هرمزگان و همچنین رسانه ملی و سایر خبرگزاری‌های رسمی به اطلاع عموم خواهد رسید

عسکری‌زاده گفت: تنها در صورت تغییر آدرس، افراد باید برای ثبت تغییرات کد پستی در کارت ملی خود، در اسرع زمان ممکن به نزدیک‌ترین ثبت احوال محل سکونتشان مراجعه و نسبت به ارائه درخواست برای تعویض یا ثبت تغییرات در کارت ملی، اقدام کنند.

انتهای پیام/88007/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول