اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله شبیری زنجانی تاکید کرد

توجه جامعه مدرسین بر تقویت فقاهت و اخلاق در حوزه

خبرگزاری فارس: مرجع تقلید شیعیان جهان بر توجه بیشتر جامعه مدرسین به تقویت فقاهت و اخلاق در حوزه‌های علمیه تاکید کرد.

توجه جامعه مدرسین بر تقویت فقاهت و اخلاق در حوزه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دبیرخانه همایش نیم قرن حضور، آیت‌الله سید‌موسی شبیری زنجانی در دیدار شورای سیاست‌گذاری همایش نیم قرن حضور که به مناسبت پاسداشت 50 سال تلاش علمی، فرهنگی و سیاسی جامعه مدرسین برگزار می‌شود اظهار کرد: افراد بسیاری بودند که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور داشتند و منشأ خدمات فراوانی برای اسلام، انقلاب و حوزه علمیه به شمار می‌روند.

وی با تاکید بر توجه ویژه حوزه‌های علمیه به مسئله فقه و اصول افزود: مباحث علمی در حوزه و بین طلاب باید تقویت شود و شما باید به این امر بیش از گذشته عنایت داشته و برنامه‌ریزی کنید.

این مرجع تقلید ادامه داد: برگزاری جلسات اخلاق و موعظه برای روحانیون و طلاب ضروری است که این مسئله در گذشته نیز وجود داشته و دروس اخلاق امام خمینی (ره) در هر هفته موجب تقویت بُعد معنوی طلاب می‌شد.

آیت‌الله شبیری زنجانی تقویت فقه و اصول در کنار اخلاق و تهذیب نفس را دو اصل مهم در حوزه برشمرد و اظهار کرد: مسئولان و مدیران حوزه باید در راستای شناسایی نخبگان حوزوی اهتمام ویژه‌ای داشته و آنها را مورد حمایت قرار دهند.

انتهای پیام/2258/ج/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول