اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش آمل تأکید کرد

لزوم تقویت آموزش‌های قبل از ازدواج در مدارس و دانشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش آمل گفت: باید آموزش‌های قبل از ازدواج در مدارس و دانشگاه‌ها تقویت شود.

لزوم تقویت آموزش‌های قبل از ازدواج در مدارس و دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، اکبر لطفی صبح امروز در ستاد ارتقای امنیت اجتماعی این شهرستان با بیان این‌که برخی آموزش‌ها در مدارس پیش از ازدواج ضروری است، گفت: یاد این فضا در جامعه تلطیف شود تا بتوان آموزش‌ها را در اختیار جوانان و نوجوانان قرار داد.

وی با تأکید بر این‌که راهکارهای تحصیل دختران متأهل در مدارس فراهم شده است، عنوان کرد: امروز مراکز تحصیل از راه دور به خوبی به این بخش از دانش‌آموزان خدمات تحصیلی ارائه می‌کنند.

این مسئول با اشاره به این‌که محدودیت‌های گذشته درباره تحصیل دختران متأهل در مدارس وجود ندارد، گفت: امروز مدیران مدارس در صورت صلاحد‌ید می‌توانند اجازه تحصیل این دختران را در مدارس عادی بدهند.

لطفی با اعلام این‌که باید در بخش متوسطه و دبیرستان کارهای زیادی بر روی دانش‌آموزان صورت گیرد، اظهار داشت: در زمینه طلاق، آموزش‌ها بسیار مؤثر است و می‌تواند از بروز طلاق جلوگیری کند.

وی با اشاره به این‌که باید راهکارهای کاهش طلاق در دانشگاه‌ها نیز بررسی شود، گفت: باید شیوه‌هایی به کار گرفته شود که دانشجویان حین تحصیل آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

رئیس اداره آموزش و پرورش آمل با بیان این‌که در کنار آموزش باید زمینه‌های جذب خیران در زمینه تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیز چیده شود، گفت: بسیاری از ازدواج‌ها به دلیل نداشتن امکانات صورت نمی‌گیرد که باید در این زمینه تهمیدات لازم انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه لزوم تشکیل مجمع خیران برای تهیه جهیزیه ضروری است، افزود: خیران می‌توانند در زمینه ازدواج پیشگام باشند.

انتهای‌پیام/86011/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول