اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کنگاور:

سیاست‌های کنترل جمعیت در کنگاور بررسی شد

خبرگزاری فارس: فرماندار کنگاور گفت: راهکارهای اجرای فرامین رهبری در مورد بازنگری در سیاست‌های کنترل جمعیت در شهرستان کنگاور بررسی شد.

سیاست‌های کنترل جمعیت در کنگاور بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگاور، نشست بازنگری در سیاست‌های کنترل جمعیت در شهرستان کنگاور که با حضور مسئولان و متولیان فرهنگی و بهداشتی این شهرستان برگزار شد.

حشمت‌الله عزیزی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری، گفت: آمارهای منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد، بیانگر قرار گرفتن ایران در شیب تند کاهش جمعیت بوده و جمعیت ایران در هشتاد سال آینده را در صورت ادامه سیاست‌های فعلی کنترل جمعیت، سی میلیون نفر برآورد می‌کند.

عزیزی تصریح کرد: نگاه موشکافانه به این آمار، گواه این مطلب است که در آن زمان کشور به‌دلیل کمبود جمعیت، عملا دستخوش تهدیدهای بزرگ امنیتی و اقتصادی خواهد شد.

وی تاکید کرد: چیدمان فرضیات فوق، دقیق و به‌موقع بودن فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای تغییر در سیاست‌های کنترل جمعیت را آشکار می‌سازد.

فرماندار کنگاور بیان کرد: کشورهای غربی در حالی کشورهایی مثل ایران را به کنترل جمعیت تشویق می‌کنند که خود برای زاد و ولد، بسته‌های تشویقی برای شهروندانشان در نظر می‌گیرند.

عزیزی کاهش سن ازدواج و فراهم کردن مقدمات ازدواج آسان، مانند خودداری از تعیین مهریه‌های بالا و کاستن از سطح توقعات خانواده‌ها را از جمله راهکارهای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در تغییر سیاست‌های تنظیم خانواده دانست.

تحکیم بنیاد خانواده‌ها از طریق ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای جوانان، کاهش سطح توقعات و کمک به خانه‌دار شدن آن‌ها از دیگر راهکارهای ارائه شده توسط شرکت‌کنندگان در این جلسه بود.

اولویت دادن اشتغال و واگذاری واحدهای مسکونی مهر به متاهلان دارای فرزند و تسهیل در پرداخت وام ازدواج توسط بانک‌های عامل از جمله مصوبات این نشست بود که عزیزی به آن‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/2700/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول